Hjälp att göra bild högupplöst
Hejsan!
Jag skulle behöva hjälp av någon kunnig att få denna bild/logga högupplöst utan att bli allt för suddig då den ska användas till tryck på västar, skyltar, mm.
Hundhuset FLKK är en ideell förening där jag sitter i styrelsen. Loggan har tidigare funnits som högupplöst, men tyvärr har den hårddisken där den fanns totalkraschat och inget av innehållet gick att rädda 😕
Helst skulle vi önska att någon vill hjälpa oss med detta gratis, kan dock erbjuda länk med eller utan er logga på vår hemsida http://www.hundhuset.org/.
Vill du ha betalt för arbetet i pengar istället så skicka pris information så får jag ta upp det med resten av styrelsen.
Tack på förhand.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Minns du vad det var för teckensnitt du använde?

Nix, är inte jag som gjorde loggan till att börja med utan det var en av klubbens dåvarande medlemmar.
_**/Mvh Anne
Jag har suttit och gått igenom ALLA teckensnitt på dafonts.com hemsida och det tog sin tid men hittar inget som liknar denna. Så här långt kom jag med bilden men saknar texten.. Så irriterande!

#3 Oj vilken skillnad 👍
Det teckensnitt jag hittar som verkar mest likt är Goudy Stout, så det duger absolut att byta till om det behövs.
_**/Mvh Anne

Enda som är lite missat med bilden utöver texten är detaljerna vid hundens tassar.
_**/Mvh Anne
Jag vet men jag var inte färdig ;)
.. sedan finns det fler som är bättre än jag på detta så var inte alltför ivrig att bestämma dig. Kanske någon som är duktig på vector-grafik?

#6/7 Ok, jag kan absolut vänta och se. Själv kan jag det inte alls och ingen annan i klubben heller så vi är mycket tacksamma för hjälp 🙂
_**/Mvh Anne
Ska ge mig på det resterande imorgon ;)
Ja, det här blir det bästa jag kunde göra. Jag har aldrig gett mig på sådant här tidigare så det är första gången. Det var ett försök i alla fall. 🙂 Ni i klubben får fritt använda denna.

#10 Oj, wow tack! Tycker det blev mycket bra, ska visa de andra också 👍
_**/Mvh Anne
Tack! 🙂
Oj, så oerhört skickligt gjort! :D
Finns det någon som månne kunde hjälpa mig med att fixa en bild? Jag sköter en hemsida, som jag fått ta över efter att tidigare webmaster tröttnat på sitt uppdrag. Jag är mer eller mindre en novis på detta med bildhantering, och skulle bli oerhört tacksam för om jag kunde få hjälp. :)
Detta är bilden jag skulle behöva ha i betydligt större upplösning, kanske typ 400x400 pixlar ca? I nuvarande storlek är den oanvändbar, då jag ska lägga in den i en webshop som automatiskt drar upp storleken på bilderna, så denna blir fult blurrig. :(
http://knighthoodoftheacademicartofriding.eu/wp-content/uploads/2010/06/knight.gif
Om någon vänlig känner sig hugad, har jag även ett par andra bilder från samma hemsida som jag skulle behöva hjälp med. :)
Gjorde ett försök. Hoppas det duger 🙂
Tack så väldigt mycket! Jag bockar och bugar! 🙂
Skulle det månne gå att få denna bild större? Även skapa själva skölden (med hästen) utan banden runtomkring? 😐
http://knighthoodoftheacademicartofriding.eu/wp-content/uploads/grandmaster.gif
Jag hade inte tid att hjälpa just nu men gjorde det igår för jag hade en kort tid och behövde rensa hjärnan lite. Hoppas någon annan kan ta åt sig uppdraget för jag känner att jag har så mycket annat att göra och tänka på.
#10 och #14 så skickligt gjort! :D
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!
Tack så mycket Cordata! 🙂