Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 331 ggr
Cindy-
0

Träd i sv-vitt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har gjort ett nytt försök till en svart-vit bild.

Lägger inte in någon före-bild. Kanske redigerar den också och lägger in en version i färg också :)

Här är min omgjorda svartvita bild, hämtad från sxc.hu

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde en variation i färg också. Men personligen så gillar jag den svart-vita bäst.

GunnarE
0

Jättesnyggy gjort den sv/vita, helt perfektSkrattande

Cindy-
0

Ååå menar du det? Vad glad jag blir!! Glad

AndersT
0

Du har lyckats bra med denna bilden, bra kontraster på en bra bild som passar i svartvitt.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Cindy-
0

Tack Anders! Det var roligt att höra. Glad

[MandaR]
0

Ja, det blev jättesnyggt! :D
Får man fråga om hur man gör sådär "variation i färg" ?

Cindy-
0

Hur menar du nu?

Alltså jag har gjort om en bild som var i färg till svartvit. Sen har jag använt originalbilden igen och förstärkt färgerna i den.

[MandaR]
0

Okej :D Tror att jag fattar…

asakall
0

Mycket vackert! Läckert med svartvita bilder :)

Cindy-
0

Tack Åsa :) Ja jag håller med dig. Det är fint med svartvita bilder. Men det är lite krux att hålla på med det. En svart-vit bild saknar ju en viktig sak för ögat. Och det är färg.

Så då måste man se till att den blir intressant och fångar ögat på nåt sätt. Därför måsta man få fram kontraster, och djup i bilden. Jag vet inte vad experterna säger, det är bara min personliga åsikt när det gäller svart-vita bilder. Och jag gillar inte när dom är så svarta så dom övergår i nästan blått. Men allt är ju en smaksak.

asakall
0

Jo det är jättesvårt,,för otränade ögon,,mina blir absolut inte bra, men jag tycker att du verkligen har fått till dina snygga, med rätt färgtoner/kontrast/djup. Får väl studera lite fler tutorials i ämnet :)

Cindy-
0

Det är viktigt att man väljer rätt bild också för att få ett bra resultat.

Denna som ligger i den här tråden är den första jag hört att jag lyckats med. Och det var jätteroligt! Kanske hade sån tur och fick tag i en från början bra bild. :)