Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 1105 ggr
pinocchio96
0

problem med photoshop

Hejsan alla!
Idag när jag skulle in och redigera bilder i min photoshop elements 8 så gick det inte utan det stod att licensen har utgått, felkod 150:30. Och när jag klickade in på adobes support som de länkade var det enda jag fick fram att jag behövde köpa ett nytt program för att få licens? någon som kan hjälpa mig få lite klarhet i det här?
Hoppas verkligen att jag har fattat det fel för är ju helt åt helvete om jag ska behöva betala för mer tjänster när programmet i sig är dyrt att köpa.

tack på förhand!

Carmarino
0

Fick något liknande för några månader sedan. Har inte tillgång till min konversation med Adobes support just nu, men testa att chatta med dem och fråga vad som hänt. Chatten är dock på engelska, men den finns tillgänglig dygnet runt, och de brukar vara duktiga på att hjälpa till. Skulle du inte få rätt på det så skriv igen. I så fall ska jag försöka leta upp konversationen när jag fick hjälp, men det blir inte förrän tidigast på lördag (tror jag).

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tobbe_490
0
Carmarino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 Har nu kollat vad jag fick för felmeddelande och det var att min testversion hade gått ut. Det är visserligen Elements 14, men kanske du fick samma felmeddelande?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du har samma problem så är lösningen att logga ut ur Elements (Hjälp -> Logga ut) och sedan starta programmet igen. Då ska du få upp en ruta som ser ut ungefär som på bilden. Välj då "Licensiera den här programvaran" och skriv in licensnumret. Då ska det fungera igen. Det gjorde det åtminstone för mig.

Jag fick det här felet trots att jag hade haft programmet i nästan ett år, och det var redan licensierat en gång. Vet inte varför programmet helt plötsligt inte hittade licensen.