Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 1329 ggr
Falafel58
0

Redigeringshjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Är det någon vänlig själ som skulle vilja "pimpa upp" det här fotot av mitt systerbarnbarn Hjalmar vore jag oändligt tacksam. Jag tänker mig först och främst bättre skärpa och att anpassa upplösning/filstorlek så att det går att beställa förstoringar på nätet. Om det är möjligt vill jag även ha ett exempel där text och hjärtan under strumpan har redigerats bort för att kunna se vilken bild som blir bäst. Tycker att texten hamnar för mycket i blickfånget, eller vad tycker ni?

Mvh
Micke

Roosenlilja
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Så här kanske?

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Roosenlilja
0

Lite slätare hud.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Roosenlilja
0

Med hjärtan på fötterna och lite mindre rödfärg

Falafel58
0

Tack så hjärtligt för hjälpen! ❤️

Tror nog att den understa bilden blir bäst, eller vad tycker du?

Tror du att Akrylglas Fine Art Tryck 30x20 cm kommer att fungera med tanke på att där är lite oskärpa i bilden eller man ska nöja sig med en vanlig förstoring 30x20 cm?

Roosenlilja
0

Det ska nog gå bra men jag ska fråga min dotter som gjort några tavlor i veckan :) Här ser du hur bilden skulle se ut på plexiglas. Hon använder Crimson och jag har inte kollat priset där än. Men du kan ju alltid kolla själv vad som är bäst :)  Den här som jag testade på Direktprint kostar lite över 600 kr

Storlek 30 x 40 Plexiprint 8 mm. Ingen färg runt om

Falafel58
0

Det låter väldigt dyrt. Där jag kollar kostar de 255 kr för 40x 30…

Roosenlilja
0

Ja, jag håller med! Såg du ditt meddelande jag skickade igår om julerbjudandet 88% av priset? Gäller inte idag men det finns nog fler julerbjudanden om man letar :) Har du kollat på Crimson de är bäst tycker min dotter. Sen finns det ju fujidirekt, photobox och säkert fler. Photobox var ok men hon blev inte nöjd med en av bilderna. Lycka till med sökandet. Det blir nog en fin julklapp med en så fin liten nisse på bild :) 
Jo, jag testade ju att göra bilden till ett foto på bestcanvas.se och det kortet fick du i meddelandet. Det fungerade bra där. Bilden du tyckte var bäst här var för stor hehee… det är tur att man kan testa innan man beställer iaf.

Falafel58
1

Idag tog de 198 kr :) Beställde till mig själv, gammelmormor,min syster och hennes 3 vuxna barn. Vi är alla helt frälsta i Hjalmar Glad

Pappa älskar att meka med motorcyklar och har en egen motorcykelfirma. Undrar om Hjalmar brås på pappa?

beem
0

Han ser väldigt lycklig ut 🙂

Sorg är kärlek som blivit hemlös