Ritplattor
Funderar på att köpa en Wacam intuos pro medium men har lite frågor. 1. Vad kostar den och vart går den att köpa? 2. Går det att "lägga ett papper på skärmen och rita av" eller liknande. 3. Behöver man ha nåt speciellt program på datorn (isåfall vilket) eller är det bara att koppla in plattan och börja rita. Om det inte skulle gå att göra detta med denna vilken skulle ni då rekommendera. Ni får gärna berätta mer om sådana ritplattor.Vet lite men vill gärna veta mer.
Jag har en ritplatta från Intuos, den modellen som jag har är dock något år gammal och finns inte att köpa som ny längre. Generellt sätt tror jag dock att de vanligaste priserna på marknaden ligger runt tusenlappen för en ritplatta, eller det dubbla för en finare modell, därefter tillkommer eventuella kostnader för redigeringsprogram också. Alla datorer (?) har paint installerat redan från början, sedan finns exempelvis gratisprogrammet GIMP och det lite mer professionella köpe-programmet Photoshop. Jag själv använder Adobe Photoshop Elements 12 (kostar cirka 950 kr) och jag är helnöjd med det, har tidigare använt just gratisprogrammen paint och GIMP men upplever att skillnaden är enorm. 🙂 Jag bifogar en av alla de målningar som jag har skapat med ritplatta i det här programmet, så får du kanske lite inspiration:
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
#1 ❤️ Me like! ❤️Jag har också Intuos men har inte tränat så mycket på den än. Har lite för liten yta att lägga den på tyvärr. Men det ska jag nog fixa :) Min heter Wacom Intuos comic och kostade 999 kr. Jag använder även Photoshop PS6 (64 Bit).
People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel //Maya Angelou
Har nu fått en i julklapp en walcom intous art men har problem med installationen. Vi har kopplat in den stoppat in skivan som följde med i datorn och installerat drivrutinen men hur gör man sen
Står det inte i instruktionsboken?
Jag behövde bara öppna min photoshop och börja rita efter att jag installerat klart och öppnat filen.
Har du ett ritprogram som stödjer walcom?
People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel //Maya Angelou
Vi kontaktade stället där vi hade köpt den och de sa att vi kan komma in och byta den mot en fungerande. ( vi köpte den på kjell och Company) För det stog när vi skulle installera att koden redan var använd
Så tråkigt att det inte blev bra på en gång. Hoppas det blir bra med den nya :)