Härliga vyer
Här är en bild jag hittade på FontplyFreePhotos
Jag har som vanligt försökt förstärka hela motivet, och försökt få ett djup i bilden.
Originalbilden
snyggt som vanligt cindy =)
Tack Mackan 

Håller med!!! Snyggt som vanligt Cindy, men hur får du bilderna att se så där krispiga/vassa ut,,som t.e.x på gräset i förgrunden,,extra skärpa? :)
Tack Åsa! Ser dom krisbiga ut? *s* Det var ett kul uttryck *s*
Nej jag vet inte. Jag har ju skärpt bilden. Om det kan ha med det att göra kanske.
Annars har jag inte gjort nåt med den här bilden som jag inte brukar göra *s*

Ja ibland har man lite konstiga uttryck :) jag tycker det är svårt att få till skärpan på det viset,,krispigt-frasigt-ja du vet,,lite skarpt,,så menade jag, iaf i positiv bemärkelse, tycker det blir så snyggt det du gör :))
Okey, men att det blir skarpt kan bero på att jag på vissa bilder lägger en övertoningskarta. Passar inte på alla bilder, och i bland får jag justera med opaciteten om det blir för skarpt.
Kan vara det som du menar med skarpt, men jag vet inte säkert.

Snyggt som vanligt. Hur sjutton bär du dej åt?
Tack nobsan :) Kul att du gillar den. :)

gillar nedre delen av bilden, himlen är för murrig och funderar på om det inte går kontrastera den bättre. en del svart går kanske få bort iaf?
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
#10 Ja, jag vet inte, det kanske går. Men bergen och skogen är väldigt mörkt på originalet också. Himlen däremot går ju att göra nåt åt.