Fantasy
Hej på Er alla!
Har laggt lite bilder under Foto forumet och fått förslaget att lägga dessa bilder här så jag lägger ut en serie bilder som jag gjort med hjälp av photoshop..
Denna första bild är från ett foto jag tog på en glaskula och några glasbollar jag har i min damm och med lite photoshop så blev det så här

Hoppas ni gillar dessa (och att jag laggt dem på rätt ställe nu :))
Verkligen fina bilder du gjort! Min favorit blev näckrosen. :)

#5 tack gillar själv "wings och fagel bäst" de andra hmm kul att göra mest :)

Verkligen sköna bilder - min favve e kloten! 

#11 den är kul då det är den första fantasy bild jag gjort :)
Jag kommer att skriva ut den på en jätte tavla snart (alla bilder är gjorda i upplösninen 3872X2952pix så det bör gå att göra Stora tavlor :))
#10 Oj! Hur kommer det sig??

#10 jo din sida var en av de första jag besökte när jag blev medlem på sidan och då skrev jag i din gäst bok om att du gjorde bra och inspirerande bilden och dina bilder fick mig att vilja testa själv och så här blev de :))
Du vet det va jag som tjatade runt i din gästbok :))
#14 Jo jag minns dig. Jag sa åt dig att lägga ut din fina bild här i en tråd. :)
Du har verkligen vackra bilder. Och har jag kunnat inspirera till detta på nåt sätt, så blir jag nästan rörd :) Verkligen roligt! :)

#14 Det är jag som ska tacka :), jag kommer säkert att testa mer för jag tyckte det var riktigt roligt att göra dessa bilder och det jag tycker är kul ar att det är bilder av mina egna foton :))
Men som sagt det är jag som tackar för jag hade säkert aldrig provat om jag inte hade sett dina bilder 

Underbar tråd, att följa Anders resa med bilder och inspirationen han fick av Cindy! Jättekul att se dina kreativa bilder,,instämmer att Cindy var nog den som fick även mig att vilja fortsätta härinne!! Nu till dina bilder: Mina favoriter, helt klart näckros eller fågel, som du kallar den,,urfin bild! Även wings både den blå och den rosa, så förstås kloten,,ungefär i den ordningen! Längtar att få se fler bilder av dig här snart. :) Mvh Åsa
#16 Tack
Du ska absolut fortsätta göra dina bilder!!

Det ser ut som om det vore gjort i Bryce 3-d iaf den första :)

#20 Helt fantastiskt att du kan få fram såna härliga konstverk av dessa kulor *s*
Du är jätteduktig 

tack så mycket, vad kul att ni gillar bilderna :)

#21 tack så mycket 

#21 Det finns mycket i den håär världen som kan misstolkas. Kulor är ett av dom :)

#24 he he hur menar duu nu :)))

Fick frågan på förra forumet "foto" hur jag gjort så jag jag gjorde en enkel förklaring, jag lägger ut den här också :)
---------------------------------------------------
Ok då ska jag försöka ge en liten beskrivning av hur man kan göra :)
Om du tänkt att göra någonting som har vingar kan du tex. ta en blomma som har långa blomblad.
Jag har denna näckros.

Ta sedan och sudda bort allt onödigt i bilden så bara blomman finns kvar. (glöm inte att ha en säkerhetskopia på bilden utifrån att du gör fel).
Markera bilden med lämpligt verktyg och om du ska göra vingar kan du utelämna ett par blomblad "blir lättare att få till vingarna då" kopiera sedan det du markerat och klistra in i ett nytt lager.
Det nya lagret kan du sedan ändra utseendet på genom "warp" vet inte vad det svenska namnet är J "se bilden"

Oj oj!! Det var hemskt så vänligt av dig att lägga ut hur du gör! Och vilket jobb du la ner.
Ska bli roligt att se om det är nån som gör ett försök. :)

#32 na det va inte så mycket att tacka för :)

hm…fattar inte hur du bär dig åt!! *s* Fräckt!! :)

Du är verkligen begåvad att se konstverk i allt….
Jag gillar din teknik, som är ny för mig……Skit c00lt =D