Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 344 ggr
Cindy-
0

Endast månljus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om det funkar att göra en bild så här mörk? Gjorde den först i dagsljus, men testade även mörker, och den kändes bättre för mig. Frågan är bara om det är för mörkt.

Bilden är från PublicDomainPhotos

Originalbilden

Cindy-
0
waikru
0

det funkar alldeles utmärkt att göra en sån bild mörk men jag skulle vilja ha en lite annan ton på den och skuggorna faller lite hårt för månljus, tycker du inte?

Cindy-
0

Det är en stooooor måne!!! *s*

heliotropes
0

Tyckte att den blev att se lite "platt" ut…haha!! det blev inte lätt att beskriva..livlös kanske…det var nog bättre ord.

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
0

#4 hm… tycker du? Ja det går ju inte för sig *s*

waikru
0

ja jag får väl svälja att det är en stor måne då, stora månar är nog snyggt även när man inte ser dem :P den kan nog kännas lite platt för att det inte finns mycket att lägga märke till i bilden. men mycket av effekten kan du nog hjälpa på traven med rätt färg i rätt blandningsläge.

Cindy-
0

Okey, men jag tycker inte den är platt *s* Men jag kanske är för trött för att se det. I morgon kanske jag tycker det! *s*

waikru
0

den är inte platt för själva bilden, det som blir platt är färgerna när ljuset blir kvävt. det stämmer inte med hur ljuset ligger riktigt. arbeta lite mer på den så kommer den bli väldigt bra tror jag och jag vet att du kan. den är inte helt där än i mina ögon dock

Cindy-
0

#8 Okey :) Ja jag får se om jag orkar ta upp just den igen, annars kanske jag provar med någon annan bild. Glad

waikru
0

haha det är livet som bildredigerare! för många bilder, för lite tid! (funktionsmakron ftw)

Cindy-
0
asakall
0

Tyckte mycket om den,,underbar bild!!!

Cindy-
0
Icecold Angel
0

Borde det inte bli lite andra nyanser om det är månljus?

Det ser inte natten ut, utan som precis ett oväder på dan… typ… det skulle kunna bli ännu mörkare!

Cindy-
0

#14 Jo jag vet, den är helt fel…*s* Nu glömmer vi den bilden *asg*

Icecold Angel
0

#15 Men för guds skull, ge inte upp!

Även om det bilden blivit helt fel, hallå, det går alltid att försöka igen! Ger du upp på den här bilden kommer du att göra det på nästa! Och gör du det tillräckligt många gånger så kommer du bara kunna någon liten sak, och inte våga testa utanför det!

Eller hur?

Försöker själv: Säkert inte mycket skillnad, men jag har mörkat ner den lite till och ändrat nyanserna lite (eller ganska mycket faktist)

Jag säger inte att det är bättre - Men jag har försökt i alla fall, eller hur?

Cindy-
0

Nejdå, jag ger inte upp! Aldrig! *s* Det är bara det att jag tar nya motiv *s*

Och din bild ser mycket mer ut som natt! Glad

asakall
0

Behöver ju faktiskt inte vara natt,, som jag ser den är det en mycket vacker bild med färger och ljus,,kvällsljus, även nätter har så klart olika ljus olika årstider…

Cindy-
0

#18 Nä det är sant. Det behöver inte vara mitt i bäcksvarta natten :)