Sittplats i kvällsljus

Ååååå den blev underbar!!
Det är verkligen roligt med dig, när man först ser originalet, så tänker man, men jisses hur har hon fått till nåt av den här bilden??? Sen öppnar man din redigerade bild, och man blir lika stum varje gång :)
Den här bilden gillade jag verkligen, för mig är det en 10 poängare. Underbara färger, och ett mysigt motiv.

Himlen e fantastisk - men jag skulle velat ha bänken o marken i för grunden en aning ljusare. Tycker att stenplattorna e snygga o borde synts som sagt ett snäpp mer. Håller helt o fullt med #2 att detta verkar vara en omöklig bild att göra nått med - men hehe du gör det i alla fall 

Tack ska ni ha!!,,mörkade medvetet ned plattor och lite förgrund, tyckte plattorna var lite småtrista där, men det kanske var fel? Kämpade länge med ljuset och färgerna, var inte riktigt övertygad om att dom funkade ihop. På ngt sätt/med lite tur,, kan dom där lite småtrista bilderna bli rätt hyfsade ändå.
Ville ha en bänk i kvällsljus, en plats att tänka på, och en bild med ganska ren horisontlinje, så det här var den jag hittade när jag bläddrade runt! Men den var onekligen jobbig att få "fason" på,, Tack för poäng Cindy :))

#5 tack ska du ha :)

Jättefin - dock så tycker jag inte att du ska ha full så mörkt i "botten" av bilden… see?

Tack ska du ha,,men är inte plattorna lite väl småtråkiga? Och om ljuset kommer från himmlen, är det inte normalt då att det blir lite mörkare där i förgrunden, eller? Men det kanske blev lite i mörkaste laget ändå!
Jättejättevacker!
Fin bild du fått till, jag gillar det mystiska och spännande effekten du fått till från den helt förskräckligt tråkiga lilla bilden i början. Ska jag klaga lite så tycker jag utrymmet runt bänken är tunnt, vet inte om det skulle vara snyggt, ifall man klonade lite utrymme runt om, eller till höger om bänken. och stör mig även på den röda nyansen som syns tydligt, fast det är väl bara en smaksak . :)

Klonade lite utrymme runt om??
Nej nu förstår jag nog inte riktigt hur du menar! Den röda nyansen, menar du skenet från himlen eller att bänken kanske drar lite åt rött? Jo, bilden var lite trist, men hade en viss charm ändå (tyckte jag då!) gillade träbänkens grova struktur och den ödsliga horisonten. Men tack så mycket för dina synpunkter Julliz!