Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 329 ggr
Cindy-
0

Gammal bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild som jag använt mig av tidigare. Jag fotade den i somras. Har försökt göra den lite mer rolig att titta på.

Originalbilden

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och den färdiga bilden

heliotropes
0

Du har fått till en riktig 10-poängare härSkrattande

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
0

Tycker du? Va kul!!! Tack Glad

Olysios
0

det syns att himlen är fixad för vattnet är fortfarande vitt .. lite synd men annars kanske 8,5 poäng ;)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

heliotropes
0

#4 då vattnet ligger lite längre fram i bilden,även fast huset är med i vattenspeglingen måste inte molnen finnas där.För molnen kan ligga längre bort.

Cindy-
0

#5 Ja, jag har väl förmodligen gjort en tabbe där. Hm, lite typiskt mig att glömma det realistiska *s*

heliotropes
0

#6 Skulle möjligen vara lite mer av den blå himmelsfärgen i vattenspeglingen.Glad

Cindy-
0

#7 Okey, ja jag kanske kan fixa till den. :)

Taci
0

Wow! :O Hur gör du!? :O

[Julliz93]
0

Cindy du gör alltid så fina bilden. Himmlen lyser upp bilden och du verkar ha fått fram en bra nyans. +

Cindy-
0
[Julliz93]
0

varse! ;) godnatt nu då. :)

sumpen
0

Fy f*n vad duktig du är på att redigera bilder! Jag önskar att jag ändå vore 1/10 så bra som du e.. =/

Cindy-
0

Tack Sumpen! :) Ja det var ju verkligen en komplimang som heter duga!! Tack :)

Jag ser mig inte själv som duktig, efterssom det är så väldigt mycket inom PS som jag inte behärskar. Och som jag behöver lära mig, eller sånt som jag behöver öva mig mer på.

Sen kan jag lyckas med nån bild då och då, och då blir man ju glad. :)

sumpen
0

nej men liksom, vad använder du för verktyg egentligen för exempel himlen ska bli så myclket blåare, eller som allt på den här bilden du gjort om här. jag blir som förtrollad å ledsen för att jag inte kan det, och ännu mer ledsen för jag inte valde media på gymnasiet.. =( du är jätteduktig, är du självlärd? =)

Cindy-
0

Ja, man kan väl säga att jag är självlärd till en viss del. Sen har jag fått en massa hjälp i och med det här forumet. Jag har läst en del, och provat mig fram. Snappat upp saker jag hört och sett. Men framförallt gäller det att testa sig fram.

Det allra bästa är att först lära sig grunderna i Photoshop, vilket jag inte gjorde, men som underlättar i förlängningen. Så jag rekomenderar dig att kika på den här länken. Här inne finns dagens tips. Plus en hel mängd med förklaringar till hur man gör olika saker. Kolla igenom den här sidan noga… och gör några exempel för att testa. 

http://www.moderskeppet.se/

sumpen
0

okej tack så jättemycket!! =D=D ska genast kolla in den

Cindy-
0

Gå in och kika under GRUNDER. Där finns en video som jag tror är jättebra att starta med. Kolla också under GUIDER, äsch, kolla hela sidan *s*