Chokladbebis?
hm…….vart tog alla inlägg du fått vägen….? 
Får väl lägga in mitt igen då……..
Tycker att bebisen ser god ut. *s* men samtidigt lite läskig :)

instabila servrar är inte att leka med :P synd på alla fina inlägg >_>
Jo det är sant. Men det kommer säkert fler
Hoppas man får se mer av din "chokladfrossa" *s*

joda, som sagt, mer ska ni få se, det där var bara första bilden och jag har inte lyckats utveckla tekniken helt klar ännu men det kommer

så j*vla najs waikru !
keepp up the good work
oj så snyggt!
oj så snyggt!
Skulle lugnt kunna äta den bäbben :D
nice! håller själv på med choklad bilder, fast har ej fått något färdigt resultat ännu, ändrar mej helatiden när det gäller vad jag ska göra till choklad hehe!

tack för alla kommentarer! men det vore ju jättekul att se lite olika alternativ! lägg upp era choklad bilder med!
Hade gärnat testat mig fram om jag visste hur man gjorde.

Finns en tutorial på www.worth1000.com
Häftigt, känner för att testa jag med.
Gillar dock inte "highlighten", ser gulaktig ut.
Annars wow! :-)

#10 det är inte så svårt att lista ut om man klurar lite på det ska du se, om du vill så kan jag hjälpa dig lite på vägen :P
#11 oj va kul me en tutorial! den måste jag leta rätt på direkt :P där kanske jag kan hitta något att finslipa tekniken med! tack pelle!
#12 jag som gjorde den i en annan ton först, sen innan jag la upp den här lekte jag lite huller om buller med färgerna och det råkade bli juste den där XD det löser sej

Sådär, nu har Fredrika gjort sin första chokladfigur och det blev en spindel! Så nu har hon haft fobiterapi samtidigt, två flugor i en smäll, mkt smart tänkt av henne. Skulle bli super om hon slutade att prata om sig själv i tredje person också. Men jaja, det blir en annan dags projekt… Så, vad tycker ni om den chokladiga spindeln? ^^,

Haha,snygg!
#13 har kollat runt på olika tutorials men jag blir inte nöjd med det resultat jag får.
Du får gärna försöka du oxå :D

#14 jättebra Fredrika! det där var ju hur bar som helst verkligen :p jag får träna lite och göra comeback, jag har lite planer redan nu ;)
#16 jag kollade lite med efter jag sett pelles inlägg men jag vart inte alls nöjd, tycker ingen av de tutorials jag hittat har varit något att ha riktigt, de får det att antingen inte bilden att se ut som choklad utan bara ett brunt glänsade skikt eller så får de hela bilden att se extremt tecknad ut, det bästa är nog att kolla på ett foto av choklad och imitera det och verkligen sätta sig in i chokladens egenskaper och beteende

tack! :D jag kunde faktiskt ^^, lite imponerad av mig själv där faktiskt :P

#14 Den spindeln kunde till och med jag titta på och den var fantastiskt bra gjord måste jag säga! Har du följt någon tutorial eller hittat på själv allteftersom?

Tackar Emely! Det är Fredrik som har tålamod nog att försöka lära mig, trots att jag är korkad och inte förstår så mkt XD Så applåder och pussar till Fredrik ^^

haha pussar är alltid bra men jag tycker inte jag var till så stor hjälp ;)

joo, det tycker jag. hur länge kämpade inte du för att jag skulle fatta?! du gjorde tom. våran chokladElla endast för att visa hur det skulle gå till! vadå inte till stor hjälp? och utan dig hade jag ju aldrig haft min fobiterapi XD Sådeså! ^^
Waikru: nej fick inte heller det resultat jag väntat mig.
Du har ingen egen tutorial? ^^

Vilka coola bilder, Waikru: du har inte lust att dela med dig så kan vi lägga den som en artikel?

Riktigt grymt Emely! Gillas Gillas!!
Emely den var jättesnyggt gjord tycker jag! Tycker du har lyckats jättebra med chokladgrejen!

Fasen va häftigt

#23 nä jag har fredrika på msn så det var där jag pratade med henne om det, jag har funderat på att göra en.
#24 det skulle jag ju kunna göra men först skulle jag vilja lära mig tekniken själv, jag kom ju nyss på den så jag är inte så nöjd än, jag har studerat choklad lite mer nu och hittat väldigt många egenskaper jag inte kom på när jag gjorde den :) dessutom har jag ingen aning om hur jag ska göra en artikel XD
#25 jättebra Emely! ditt motiv var ju jättehäftigt också!

#26, 27, 28, 29 Tack så mycket! Hittade bilden på ödlan sittandes på en gren och tänkte på en gång på ett sugrör, sen var det bara att leta…

Den där bilden var väldigt skickligt gjord Emely, till och med skuggan på väggen har du fått med. Chokladpölen på bordet kunde vara lite större men det är en petitess dock.
Du skulle tävla med den bilden, den är kanonbra! 
waikru: tycker jag absolut du ska göra. Det finns många olika sätt har jag märkt. Men bli inte nöjd. med det jag gör.
Haha nått blir galet.
Nä nu ger jag upp. får inte alls den chokladnyans jag vill ha. *pust och suck* 
Får gotta mig i era underbara bilder istället 

#33 som jag säger i min pres så kan jag hjälpa över msn för de som vill, om det bara är nyansen du inte blir nöjd med kan du givetvis få koden till färgen jag använde men jag tar fram det som känns bäst för motivet

Oj, tack Ingela!

Woow :D vilka fräcka bilder :P :D :)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

#14 hm… rostad spidel med chokladöverdrag skulle man kanske kunna kalla bilden ^^' Jättefint :]

#37 tackar =)

Hehe det är visst någon som investerat i Photoshop TOPSECRET dvd'r :)

Kaaaanske :)

Har du gjort det Emely? och i så fall var dom bra? funderar också på att köpa dom..

Jodå, jag har skivorna här… Efter att ha provat två tutorials är mitt intryck att skivorna innehåller många coola prylar, men att just programmen är lite väl nybörjaranpassade i sitt upplägg och lätt blir tråkiga att lyssna på, även om slutresultatet - och ofta vägen dit också - är komplicerade och snygga historier.
Är det värt 1300 spänn? Ja det är frågan… Får återkomma när jag provat mer grejer :)
Det roligaste med skivorna är kanske att man får tillgång till en del läckra stockbilder "gratis". I just chokladtutorialen ingår det en underbar bild på en groda som lämpar sig otroligt väl för uppgiften och slutresultatet blir verkligen toppen. Det är uppenbart att man får mycket gratis av att ha en bra bild att börja med!

Hehe trodde väl det trådskaparen är oxo misstänkt ägare av denna serie :D
Låter kul tycker jag! Lite dyrt kanske, men var kan man köpa den samlingen?

Här finns all info..: http://www.photoshoptopsecret.com/ Längre ner på sidan finns en genomgång av vad varje skiva innehåller.
Tack Emely

#43 nope jag har inte råd me sånt tjaffs, dessutom tycker jag hans bilder inte var så imponerande att de är värt de. men på grund av den ville jag försöka utveckla ett sätt att göra choklad och när jag såg fredrikas smudgeteknik så stod de klart för mig hur :P

haha, så jag var inspirationskällan menar du? ^^

haha jah precis vad jag menar 

=D Nu blev Fredrika lycklig =D Men Fredrik ska ha en eloge. han har verkligen studerat choklad för att uppnå bästa resultat. men fler expriment lär väl göras om jag förstått de rätt?^^

#47 Ok, jag tänkte bara att du även gjort bilden i tråd http://bildredigering.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=873568a5-e587-4f06-9aec-1731d3543734
Och den idén trodde jag du fått från serien.

Men det är Rasmus som gjort bilden i den tråden, inte Fredrik…

ja fredrika, jag pluggar på för fullt och har sett många stora misstag redan nu. angående rasmus bild i rasmus tråd så har rasmus gjort den, jag la upp den för att jag fick den av honom och för att han inte var online och kunde göra det. för att klargöra det döpte jag den även till smus bild, den är helgrym och jag hade den som bakgrundsbild så full cred till honom

pratar ni om min " akta kanten" bild ? :D

yep smusen nog äre den vi pratar om, och inte ens i din egen tråd, så kan de gå 

Aha sry trodde det var din Waikru..

haha no probs andmag, när ska vi få se din chokladkonst då?

dog chokladbilderna nu eller? jag får väl sätta fart med en ny bild och en tutorial då…

tydligen gjorde dom de. du får göra en tutorial så dom lär sig hur man gör. förklara inte för avancerat bara, de e ingen som förstår då vännen ^^ puss <3

du är väldigt nära en chokladeffekt i ditt försök. angående dropparna så är mitt tips att de bör rinna rakt ner utan någon friktion eller något som tvingar det åt sidan, det borde det inte finnas för choklad att rinna på choklad. för att få till plumparna :D måla ut dem innan du smudgar ihop eller markera rentav en form för dem att fylla i. när du använder smudge verktyget kan det hjälpa att bocka i prova lla lager rutan och sen måla på ett separat lager. försök igen nu för du är nära målet, lycka till! :D
#64 Tycker du har fått in snitsen bra!! :)
Tack :) Får fortsätta träna :D