Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 554 ggr
Cindy-
0

Kuslig eller inte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Meningen var att jag skulle göra en lite kuslig bild. Men jag vet inte … jag har hållit på i flera timmar med den här, fram och tillbaka. Ändrat och grejat. Men fick inte riktigt till det.

Så ni får gärna tala om för mig vad jag ska göra för att få den att få den bättre.

Originalbilden är från ImageAfter
Det ligger ett par texturer på den också som är från Sxc.hu

Originalbilden

Cindy-
0

Den färdiga bilden, misstänker att den blev för mörk.

asakall
0

Nähä då,,inte alls för mörk,,hur sköna färger som helst, läckert, läckert, blev det här verkligen!!! Kanonbild :)

Cindy-
0

Tycker du?? Men är det inte alldeles fel färg på himlen? Och lyser himlen inte lite väl mycket? Nu när jag tittar på den så vet jag inte vad jag tycker egentligen :(

asakall
0

Kanske lite aningens för blå himmel (lite lysrörsblå) men jag gillar när det lyser om den. Pröva kanske att göra himlen lite mörkare blå (midnattsblå) Men visst är det svårt ibland,,när man suttit länge med en bild och stirrat, just att man blir lite fundersam om det blir bra eller inte? Känner igen det där!

Lajos
0

Hej Cindy! Gjorde en snabbskiss på din bild - med lite varmare färgskala. Ville ta fram det härligt "läskiga" trädet ur skuggorna men de blev lite "klumpigt" - frågan e om de bara e kalla, mörka färger som e rysliga eller kan man komma undan me det så här…?

baziq
0

tycker att det är snyggt, dock lite för mörk i högerkanten där det ser ut som att det börjar bli natt och till väsnter ljust som om det börjar bli dag. mendet kanske är meningen med bilden, den ska vara kuslig trots allt, det är konstnären som bestämmer :)

Cindy-
0

#5  Ja det blev lite mer lyster, och den skarpa himlen kom bort. Provade också den varianten, men blev inte nöjd ändå.

#6 Att det är mörkare i högra hörnet ser jag inte direkt som nåt konstigt, så kan det ju vara även i verkligheten. Det var nog mer himlen jag inte var nöjd med då det gäller min egen bild, alltså färgen på himlen.

asakall
0

Cindy! Hoppas du inte ger upp den här bilden!!!, är bara lite mer finjusteringar på himlen som behövs,,den är såå himla läcker annars, huset, fåglarna, mystiken, och allt i förgrunden. Den här vill jag se på din hemsida :)

Cindy-
0

Tack Åsa!! :) Ja jag ska försöka se om jag kan göra nåt åt den. Jag tycker själv det är tråkigt att ge upp bilder. Så jag tar nog tag i den igen :)

nobsan
0

#0 Ganska kuslig faktiskt. Och i mitt tycke bra som vanligt.

Cindy-
0
CamillaS
0

#5 jag tycker nästan det blev en högtids känsla i bilden, typ julaktigt ;)

Cindy-
0

#12 Så passande nu när det snart är jul :)