Grunderna i Photoshop
Har du sisådär tre timmar över i helgen ska du passa på och kolla moderskeppets video om grunderna i Photoshop.
Den finns att kolla online, att ladda ner eller att köpa som DVD.
Filmerna innehåller det du behöver veta för att komma igång med Photoshop. Och ni som hållt på ett tag med programmet kommer troligen få en och annan aha-upplevelse.
Det är alldeles förnämlig service från moderskeppet. Tack!
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Tog hem den igår kväll (jo, den fanns ute då redan).
Formatet för filmerna är Flash Video (flv) och hela kursen kan brännas ner på 1 (en) CD !! Du behöver alltså inte springa ut och köpa en DVD att bränna till. Medföljer också pdf-filer med omslag till 2 typer av DVD-box och en innehållsförteckning.
Vill man inte ladda hem kursen kan man följa den online, för övningsbilderna är upplagda separat om man hellre föredrar det.
Tack, Mattias ! Instämmer med AndersT.
---DKJ---
=========================
www.jgraph.se
http://blog.jgraph.se

Tack för kompletterande info jgraph!
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Kul att ni gillar den. Skivan är ju fylld med sådana grunder att det för många av er är "underkurs".
Tanken är istället att ni ska kunna ge bort den till andra som inte kan och på så sätt få vänner som förstår/delar/gillar er hobby.
Så skäms inte för att bränna en kopia och ge bort. Eller bara tipsa om online-versionen, så slipper ni strulet med nerladdning, bränning etc.
#3 Ja för mig är ingenting underkurs, jag har aldrig lärt mig från grunden och det är verkligen nåt jag behöver. Så det här är ett superbra tillfälle för mig och många andra. :)
Jättebra att den här möjligheten finns :)

#3 Jag gillar i allra första hand initiavtivet och tanken bakom det hela. Det här kan jag se i förlängningen innebära ett lyft för hela "Photoshop-världen". Lär sig folk grunderna ordentligt så blir dom sugna på att lära sig mer…

---DKJ---
=========================
www.jgraph.se
http://blog.jgraph.se

Har inte hunnit kolla på den ännu men det kommer nog lite senare idag.
Tänkte bara tipsa er andra att om ni föredrar att se den direkt i datorn istället för att bränna ner den så går det utmärkt med hjälp av daemon tools. Om ni inte har programmet sen innan så googla bara daemon tools och ladda ner det är freeware(tror jag iaf).
Och till sist ett stort tack till Moderskeppet för eran generositet!
Oh gud vad roligt :D Håller på å laddar ner den nu :)

Tog hem det i går kväll. Blev sedan sittandes med många AHA. Ska skaffa ett annat program snart. Har för nuvarande elements2,0.