Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettköp-sälj
Läst 854 ggr
Zygots
2007-11-28 18:47
0

Frontpage?

Halloj!

Jag undrar om det är någon som har ett frontpage att sälja? 2003 eller senare (finns det senare?).
Förstod att det inte ligger med i Office längre, så nu är jag på jakt efter ett separat program.

//Annika

Cindy-
2007-11-28 18:59
0

Om du tänker göra dig en hemsida, så kanske du ska kolla runt vilka webbhotell som fortfarande tar emot hemsidor gjorda i FrontPage. Alla gör inte det längre.

Zygots
2007-11-28 20:06
0

Aha, tack för att du talade om det. Har en befintlig sida sedan läng som jag gör i just frontpage. Vad kan jag använda i stället, är urkass på html.

//Annika

Cindy-
2007-11-28 20:13
0

Okey, ja då får du säkert ha kvar den hos ditt webbhotell. Men kolla vad dom säger. Har du inte fått något meddelande från dom? Jag har nämligen en vän som har sin hemsida gjord i FrontPage. Minns inte vad han hade för webbhotell, men han fick i allafall meddelande från dom.

När jag skulle göra min hemsida så kollade jag olika webbhotell, och ingen av dom ville ta emot nya FrontPage sidor.

Jag gör mina hemsidor nu i Dreamweaver. Jag har inte så bra koll på andra hemsideprogram. Men Dreamveaver tycker jag är bra.

Men innan du går och köper ett nytt program, kolla med ditt webbhotell. Om du redan har en sida liggandes där så tror jag inte att det är nåt problem.

Zygots
2007-11-28 20:57
0

Tack för tipset. Jag har min hemsida hos telia, mest för att den varit hos dom i 10år!! Nu tycker jag det finns för lite utrymme och ville flytta sidan. Är det ok att göra den i Dreamveaver och ha den på webhotel, jag menar, har du hörst någon som protesterat mot sidor gjorda i det programmet?

Är Dreamveaver dyrt? Funkar det med Vista?

//Annika

Cindy-
2007-11-28 21:09
0

Ja, jag har hört att det ska funka ihop med Vista. Men jag har inte Vista själv, så jag vet inte. Men det är viktigt att du tar reda på sånt innan du slänger ut en massa pengar på program. Men jag tror det funkar.

Du kan läsa om Dreamweaver här på Adobes sida, under produkter.

http://www.adobe.com/se/

Men som jag skrev förut, kolla först hotellen, kanske finns det dem som fortfarande tar FrontPage. Eller stanna kvar hos Telia där du redan har din sida. Programmen är rätt dyra tycker jag. Kolla in länken så får du kanske lite bättre uppfattning om programmet