Saxby
Ja då är det dags för den här fyren igen *s* Vet inte hur många gånger jag använt den nu i olika utföranden.
Kanske ska berätta lite historia om den här fyren. :)
Ön Vormsö, som den här fyren finns på är en liten ö. Men där finns många små byar på ön. Inte många hus i varje by som ni förstår. Den här fyren ligger i den lilla byn Saxby, i samma lilla by som min farmor växte upp.
Och vid den här fyran svärmades det varje söndag. Hit kom unga pojkar och flickor. Farfar som bodde i en annan by på ön kom till den här platsen för att uppvakta min farmor. Så det här var en riktig svärmeriplats :)
Vill tala om också att min farmor lever och har hälsan, hon är 96 år. Hon är en riktig liten solstråle, men hon hör lite dåligt. *s*
Det var lite historia om den här fyren som jag torterar er med lite då och då fast i olika skepnader. :)
snyyyyygt ;D

Jäääätttesnyggt, härliga färger! Kul att höra lite historik bakom dina bilder Cindy :)
Tummen upp:)denna bild fick den där 3D känslan som du brukar få till så bra:)(det är stenarna)
Vad kul att få ha de sina kvar:)själv så har de mina äldre gått bort i tidig ålder:-(,senast var det min mor som gick bort hastigt våren förra året endast 62år:-( Det är extra kännbart vid den här tiden på året.
Tack snälla du :)
Ja det är inte roligt alls när det händer. Jag törs inte ens tänka tanken. Men så är det. Och man måste leva vidare. Men jag tror dom finns hos oss ändå, fast vi kan inte se dom bara. :)
Helt kanon!