Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-verktygspaletten
Läst 603 ggr
Taci
0

Ett litet Photoshop-problem!

Gah, nu blir jag snart galen.. Är ju ingen hejare på PS direkt, så det här kanske är busenkelt att fixa, får väl hoppas det =)

Jag ska alltså göra en bild svartvit med övertoningskartan o sen måla fram en liten detalj i färg. Men det som händer när jag börjar måla är att snabbmasken är framme o tror att man vill måla med den! Jag har provat att starta om PS o allt möjligt.. hur får man bort den där ***** snabbmasken? ^^

Visste inte vart jag skulle lägga tråden, sry!

AndersT
0

Om du vet var snabbmasken finns i verktygspaletten så klickar du tillbaka den där…den är typ näst längst ner i cs3

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Taci
0

Klicka tillbaka ?

Jag har PS 7, det är två knappar längst ner för snabbmask tydligen.. med dom går inte "klicka tillbaka" :S

AndersT
0

fast med den ena slår du på snabbmasken och med den andra av…så ska det va iaf..

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Taci
0

Jo, det var det jag trodde också, men så är det inte iaf. Dubbelklickar man på dom, så får man upp samma ruta, med samma inställningar för snabbmask :/

Cindy-
0

Men du ska inte dubbelklicka på dom… klicka en gång bara.

Taci
0

Jo jag vet, men det händer ingenting. Blir samma sak, vilken jag än har "intryckt".

Cindy-
0

Hm.. mycket märkligt. :(

Taci
0

Ja, jag håller på att bli galen! =(

waikru
0

om du har lust att lägga upp en printscreen på hur det ser ut så kanske nån ser vad problemet är. snabbmasken ska inte kunna låsa sig och det låter högst osannolikt även om det är något fel på ditt ps, kanske det är något annat problem… hoppas de löser sej