Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettartiklar-tips-tricks
Läst 573 ggr
Jgraph
0

Återställning av Photoshop CS3

Att man kan återställa Photoshop (ta bort inställningsfilen) genom att starta Photoshop och i uppstarten hålla ner "hela vänstra sidan" -Shift+Ctrl+Alt / Shift+Cmd+Opt - är väl ingen hemlighet längre. Den operationen ska enligt beskrivning återställa Photoshop i "Fabriksläge".
Jag fick anledning att göra det här igår med PS SC3, antagligen efter att ha avinstallerat Illustrator CS2 (som jag aldrig använder) och det drog med sig någonting i fallet…
Har gjort det en gång tidigare med PS CS och då försvann bokstavligen allt som jag hade förinställt.

Skillnaden när jag gjorde detta med CS3 var att ett minimum av förinställningarna försvann. Alla penslar, styles och patterns var kvar och även färgprofiler, keyboard shortcuts, arbetsytor etc.

Tydligen gör CS3 en "intelligentare" återställning än tidigare versioner och tar bara bort det absolut nödvändiga för att PS ska funka OK igen.
En liten trevlig överraskning som kanske kan vara bra att känna till.

Ha de´!    

---DKJ---

=========================
      www.jgraph.se
  http://blog.jgraph.se

Cindy-
0

Verkligen bra!! Tack för informationen. Kan vara bra att veta om/ifall det blir aktuellt med en återställning. Man vet ju aldrig *s*