Black man
Jag fortsätter med lite svart-vitt efterssom jag tycker det är kul :)
En bild från Sxc.hu
Originalbilden

jättefint tkr jag :)
Tack ska du ha :)

Jättesnyggt!!! Med blänket i ansiktet, inramningen, och den svartvita tonen :))) Kanonbra!!

Yo va härftigt - din svartvita e sanslöst bra - hur har du burit dig åt? Mästerligt utfört, Cindy!
Tack ska ni ha, va kul att bilden funkade! 
Har egentligen inte gjort så mycket. Använt övertoningskarta och skruvat rejält med nivåer. Och så ganska mycket skugga-efterbelys.

Det e klart ett ämne för en tutorial!

Ooo jaa,, det skulle vara roligt med en tutorial
om/när du får tid!!
#7 #9
Det är lite klurigt, för det funkar inte på alla bilder. På ljushyade blir det mer en high key effekt. Och det är ju inte meningen.
Men vad jag använt är bara skugga-högdager. Övertoningskarta för att få blden svart-vit, och sen dragit helt oansvarslöst i nivåhandtagen *s* Och naturligtvis skugga-efterbelys.
Det är allt jag har gjort. Men ska ni testa på en person så välj en mörkhyad, det funkar inte bra annars.

Det är det här som är så kul med bildbehandling - att få se någon göra den närmat perfekta bilden! Det här är en kanonbild. väldigt snyggt jobb. Tycker att du fått till blandningen av kontraster i bilden och arbetet ser väl genomarbetat ut!
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Tack Anders!!
Jättesnyggt verkligen! Det är bara en sak som jag slår mej när jag ser på bilden. Kanske skulle bilden passa sej bättre om den vore helcentrerad? Lika mycket luft på sidorna alltså. Bara en tanke. Helsnyggt!
#13 jo jag förstår vad du menar. Tänkte inte alls på det. Men det har du rätt i.

Får man komma med ett bildförslag?
Visst Lajos, varsågod!

#17 Okey, du har beskurit den mer än vad jag har gjort. Men den är fortfarande inte centrerad. Eller det var inte det du var ute efter kanske? jag trodde du spann på Thynes inlägg *s*

Jo, jag provade det men dt såg stelt ut och så ville jag inte bli av med hans fina jacka till höger i bild. Och så har vi ju alltid det gyllene snittet att tänka på, ska man använda det eller inte?
Absolut ska man använda det om man bara kommer ihåg det. Vilket jag tyvärr sällan gör. *s*