Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 803 ggr
Carolalover
0

Självporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Retuscerade ett självporträtt.

Jag har provat detta ett fåtal gånger och övar på det, jag tycker det är roligt. Var tycks om den här bilden? Är den för mörk?? Fungerar beskärningen?

Originalet

MVH Jessica

Carolalover
0

Den färdiga bilden

AndersT
0

du ser ut att ha lyckats riktigt bra med många av momenten. men den är för mörk för att man ska se, tror du behöver mer ljus på ansiktet

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Cindy-
0

Ja jag som är urkass på porträtt har svårt att kommentera.

Min spontana känsla är att bilden är fin. Men - jag saknar glansen i ögonen, den ser lite för matt och mörk ut.

Ja, kanske lite mer lyster i bilden. Jag ser att du lagt ner mycket jobb, men du ska nog pilla lite till med den. Glad Få lite mer liv i den.

Carolalover
0

Tack för era kommentarer

#2 ska försöka få lite mer ljus på ansiktet…det blir nog bättre som du säger…

#3 Jag ska försöka så får vi se :)

MVH Jessica

Carolalover
0

Bättre nu??

Cindy-
0

Ja det är bättre tycker jag.

Men fortfarande väldigt matt på nåt sätt. Skulle vilja ha mer kontrast. Har du provat Nivåer och kurvor?

Carolalover
0

#6 Tack… det var nivåer jag använde men jag vet inte hur mycket jag kan fixa utan att skärpan blir dålig…

Carolalover
0

Provade igen… :)

Den här gången använde jag kurvor…

Cindy-
0

Bra! Nu börjar man se vem det är Glad*s*

Det blev bättre med lite ljus, men nyansen blev lite röd. Om jag vore du skulle jag försöka med Nyans-Mättnad och ändra från Master till Röd, och dra ner mättnaden lite tills du känner att du får lite mindre röd hudfärg.

Bullan
0

Om du gör lite sådana här småblänk i ögonen…så ser de mer levande ut! Lade även dit lite skugga uder ögonfransarna…som det normalt sett brukar bli!…Ett tips baraGlad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Carolalover
0

#9 Tack, jag kan prova… det verkar inte gå så bra det här :/

#10 tack :) det blev bra men hur får man blänk i ögonen??

Bullan
0

Duplicera lagret och använd en stjärnpensel och använd helt vit färg och liten storlek på själva penseln. Blir det för skarpt blänk, så kan du minsa opaciteten på lagret och få fram önskad intensitet i blänket!

Skuggningen under fransarna gör du enklast med "handen"(efterbelysverktyget i Photoshop)

Lycka till…tycker du luckats riktigt bra i övrigt!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Carolalover
0

#12 Tack så mycket, måste prova det :)

LajosT
0

Använd justeringslager levels/nivåer + en liten stjärnpensel t ex i eget lager - skarp mask 50%/0,5 px/0 på nivåer o då bör du få tilld det ungefär så här

Carolalover
0

tack då vet jag :)