Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 395 ggr
Cindy-
0

Pappas bild igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu vill jag verkligen jobba lite med egna bilder. Här är en av pappas bilder igen. Har använt samma kille som i tråden Gambiakille.

Tränat på friläggning igen *s*

Struntar i originalbild efterssom ni sett den redan. :)

LajosT
0

Ja, jäklar visst liknar han Denzel Washington lite eller hur? Fin bild.

Ett litet tips ibland kan det vara till hjälp att lämna lite kvar, inte frilägga exakt för då kan man använda lagermask för att ludda till det en aning, t ex vid höger örat i bilden…

Cindy-
0

Okey, jag ska testa det. Men går det inte lika bra med ludd…??

LajosT
0

Oh nej för då har du ju förlorat pixlarna för gott! Lagermask e bättre tycker jag än ludd, mer kontroll helt enkelt. Och sen e ju pixlarna kvar ifall det inte blir som du vill, å du kan börja om igen, eller hur? Plus sp kan du ha "ludd" på ett parti o skarpt på ett annat. Tar du ludd så blir det ju över hela markeringen.

AndersT
0

Jag tycker det är en bra friläggning, däremot har du valt en bakgrund som kan vara svår att få det se helt bra ut. Jag har inte testat att frilägga som #3 skriver att lämna lite kant och sedan ludda till det (men jag har testat många andra sätt) och jag tror att ludd mot en vit bakgrund ser konstigare ut. Att välja en fungerande bakgrund är lika viktigt som att göra en bra friläggning…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Cindy-
0

Okey Lajos, jag ska prova det du beskriver nästa gång.

Tack Anders. jo jag vet, bakgrunden är inte bra. Provade olika, kan försöka lägga en anna bakgrund och se om det blir bättre.

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blir galen. Har hållit på med den här bilden i flera timmar nu. Jag blir inte nöjd med den.

Ena stunden känns den okey, men nästa stund så är det fel.

Så jag vet inte. LÄgger upp den här så kanske ni kan tala om för mig vad jag gör för fel, eller vad jag kan göra för att få den bra. Vill ha en speciell hudfärg också som jag inte får till.

[Linsenhejhej]
0

#6 Den blev ju jättefin!

Cindy-
0

Tycker du? Tack :)

Men jag kommer fortsätta pilla med den här bilden. Men inte just nu tror jag. Vill nog inte se den mer på en stund *s*