Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 629 ggr
Icecold Angel
0

Lekt lite i ImageReady...

Så som namnet säger…

Klicka så ser ni den animerad!

Lineart: Av mig med bläck :)
Färgläggning: Av mig i PS, inspirerad av *ramy's bilder från DA.
Animering: Av mig *tadaaah!* i IR :)

say me, dosen't it look cooooooooooooool as the icecoooooold angel who did it? ^Oskyldig^

((Föressten, varför finns det ingen grupp för ImageReady, övrigt, eller animerat? Och varför går det inte att lägga in animerade bilder?))

Lorita
0

"inget öga rött" eller var det ett som var rött Skrattande mycket snyggt Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Icecold Angel
0

#1 Haha… på själva grundbilden är ögat rött… Jag gillar röda ögon (L)

Jag kanske ska skriva in storyn som jag har till den här "karaktären" när jag ritar honom? (det låter skitabarnsligt… men jag har alltid en story i huvudet när jag tecknar)

i stora drag börjar det så här:
"I en liten bergsby bodde en liten familj. Fadern var en fantastisk svärdssmed, och bårde hans fru och hans son hade en speciell egenskap: De var 'färglöst ögda'" [gud va bättre det lät på engelska] "vilket innebar att deras ögon bytte färg varenda gång de blinkade.

En dag kom en man till smedjan, men det ärofyllt erbjudande till fadern: Att bli en hovsmed åt drottningen.

Problemet var det att drottninge, så som många andra, inte tyckte om människor som saknade ögonfärg. Många trodde att Färglösa bara använde ögonen från sådana som inte kunde använda dom själva - Bilnda och döda. Därför trodde dom att varje gång en färglös person blinkade så skulle någon bli blind eller dö.

Drottningen kände inte till Att Fadern och hans fru hade ett barn, men där emot att Modern exiterade. Därför ombads Fadern att mörda sin fru, om inte, skulle han avrättas själv.

Men fadern kunde inte ta livet av någon han älskade. De slut så var snart hans tidsfrist vara över - snart blev han tvingad till att driva sin egen son till att mörda sin mor. Efter att sonen insett vad han hade gjort, tog han det svärd som Svärdsmeden tyckte var bäst av alla de svärd han någonsin gjort, och flydde så långt han kunde från sitt hem."

Typ… början -.-' Vet inte varför jag tecknade honom med morderna kläder för… men men! det här är i alla fall andledningen till varför han gör som han gör i animeringen :P

jaghetersophia
0

Jag vill höra resten av sagan :)

heliotropes
0

snyggt gjort!!!:)))nästa blir väl en långfilm..hihi!! detta blev ju en kortkortfilm:))

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
0
Icecold Angel
0

#3 Haha… den blir ganska blodig sedan :P

#4 Jag tror att steget mellan ett blinkade öga och en hel gubbe som rör sig och är synkad med bårde röst och annat ljud är ganska stort… även om det ändå är ett steg :P

#5 det är enklare än vad det ser ut… det är ju bara 6 rutor per ögonfärg, och sedan är det ju bara att ändra ögonfärgen vid varje steg :P och om man har fyllt mattebok efter mattebok med ögon sedan typ sjuan så är det inte så svårt att teckna varje bild :P

heliotropes
0

#6 precis!!Skrattande

Eva // medarbetare på Perser

AndersT
0

riktigt kreativt!! gillar hela iden… och snyggt utfört

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom