Don´t forget
Då gör vi om detta igen men utan en massa stavfel! (Tack Emely)
Två bilder från sxc.hu
Originalbild

*ahem* nu lyckades du missa ett "a" (was it a long time ago?), annars så ser det ju jättefint ut! (Och bildidén och utförandet är förstås toppen!)
#2 Tack :)
#3 Neeeeeeeeeeeeeeeej!!!!! Jag är omöjlig!!! Grrrr………….
Emely nu har jag fixat det! :)
Jättefint resultat. Misstänkte var bilden var tagen ifrån innan jag såg ditt resultat men däremot var jag inte beredd på din tolkning som vanligt.
Gillas skarpt.
//Pia

oh… *ryser* väldigt vacker bild… även om själva händelsen runt birkenau inte är så vackert…
Vet precis från vilken punkt bilden är tagen… *ryser*
"For ever let this place be
a cry of despair
and a warning to humanity,
where the Nazis murdered
about one and a half million
men, woman and children,
mainly Jews
from various countries
of europe.
Auschwitz - Birkenau 1040-1945"
Minnesmonumentet i 'Auschwitz 2: Birkenau'.
---
Har också redigerat Auschwitz 1&2 bilder… sidan är på engelska, dock är alla bilderna tagna och redigerade utav mig.
Tack Puma :)
#7 Å, så du har varit där??? Nej, händelsen var inte vacker.
Budskapet med bilden är att inte glömma. Texten på bilden ska vara en konversation mellan en vuxen och ett barn.
Jag vet att man inte begravde och satte kors. Men korsen ska symbolisera döden.
Ängeln symboliserar kärlek. Om alla kände kärlek till livet och till allt levande, så skulle aldrig något sånt här hända.
Ja, lite djupt. Men så var min känsla när jag gjorde bilden.

hm… "never forget" påminner om en låt jag hörde, som slutade med de orden… fast den hanlade om krig i stort, om hiroshima osv. Kommer inte ihåg vad den hette :( men den var bra… vet någon vilken låt jag menar?

Åhhh…den är helt underbar!!!
Never forget, passar bra. Hemskt det som hände :*( Bilden var underbar och förmedlar en känsla…
#10 Tack så mycket 
Jag vet inte om de kristna symbolerna fungerar riktigt i detta samanhanget. Det blir liksom fel. För mig hade det fungerat bättre med judiska livs- & dödssymboler (om det finns några). Eller i alla fall symboler mer förknippade med judisk religion.
Men då handlar det kanske inte så mycket om själva bildredigeringen.
Ja Hazard det kan man kanske tycka. Men jag har förklarat längre upp att jag tog med korsen därför att de symboliserar döden.

Underbar bild Cindy! Som jag skrev innan du tog bort den och lade upp den igen. En ödesmättat bild som andas eftertänksamhet, som speglar en mycket tragisk/overklig historisk händelse.
Tycker om symboliken med korsen och ängeln, döden/ljuset. Texten tillför extra substans, och uppmanar oss alla att fundera över motsättningarna/rasism här i världen. En kanonbra bild, med starkt budskap!

Jätte fint och jätte häftigt!! Asså jag kan inte fatta hur ni gör så fina saker!!
Skulle aldrig kunna göra något sånt!!!
Tack Åsa, och tack Freja :) Jodå Freja, det kan du visst. :)
Ja Åsa du har så rätt. Det är just så jag menar. Och det är därför det i texten står "never allow it to happen again"
Egentligen så händer det ju hela tiden, men i olika former och på olika platser. Och det hade jag tänkt skriva i texten, men tyckte att det blev för mycket text.
Bilden är ett budskap, så länge det finns hat bland människor. Och brist på ödmjukhet och empati, så kan sånt här hända. Men om alla förstod att allt liv är heligt och om alla älskade livet och allt som finns i det, så skulle aldrig en ond tanke födas.
Fint! Hur gör man för att det ska vara en ängel på bilden?
Du menar hur jag gjort för att få dit ängeln?
Jag har använt mig av en bild på en staty. Sen har jag frilagt statyn och placerat den på bilden. Använt blandningsläge och så gav jag statyen vingar. Och vips blev det en ängel 
Sen får man justera opacitet tills man blir nöjd. Kan behövas en del andra justeringar också.
#18 Jaha :) Jättefin bild!!!

#13 Ja, och just därför ska du ha judiska dödsymboler istället för kristna.
#20 Ja du, korsen symboliserar döden. Vilken död som helst, i vilket land som helst. Och vilken befolkning som helst. Döden är lika för alla oavsett symboler. Kristendom, judendom eller vilken religös tro vi än har så är det i grunden samma tro, enbart med olika tolkningar.
Grym tortyr och dödande händer även idag överallt runt om i våran värld.
Att det just blev denna bilden berodde på att det var denna bilden jag hittade. Men det skulle kunna varit precis vart som helst. Mitt budskap med bilden är att behandla alla människor med respekt och värdighet oavsett var man kommer ifrån, eller vilken bakgrund man har.
Och om alla människor älskade livet och allt levande så skulle aldrig sånt här hända, varken då eller nu.