Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 704 ggr
Cindy-
0

Farmor i färg :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har colorerat ett väldigt gammalt foto på min farmor. I dag är hon snart 100 år men lika vacker och alltid nära till skratt.

Bilden var väldigt liten så jag har förstorat den vilket inte är så bra för kvalitetens skull. Men vi får se hur det ser ut.

Originalbild

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
nobsan
0

Helt suveränt. Jag börjar känna mej tjatig.

Cindy-
0

Tack nobsan. Det blev inte så där super som jag ville, men jag får öva mer. Har fler gamla kort att öva på :)

asakall
0

Ohh vad duktig du är!!! Snyggt blev det, vilken utmaning, och så roligt att ha sin farmor i livet vid den åldern :) underbart!

Cindy-
0

Tack Åsa! :) Jo det är underbart att få ha henne kvar än. Och jag hoppas jag får ha det ett tag till. :)

LajosT
0

Farmor ser lite purken ut, men fint färglagt!

Cindy-
0

#6 haha, näää hon är aldrig purken *s* Jag tror hon diskuterar med någon nedanför fönstret. Kan vara farfar som larvar sig *s*

Karkkainen
0

Känner mig också himla tjatig men jättefint. Bra färger! Måste bara fråga, hur gör du när du ska färglägga?

Cindy-
0

#8   Ja man kan kanske göra på olika sätt. Men jag tar ett nytt tomt lager för varje färg och sätter blandningsläge på Färg. Sen målar jag.

Det finns en jättebra och lätt artikel här inne som du kan kika på. Den ligger under artiklar, rätt långt ner så du får bläddra lite. Men den kan du kika på.

Karkkainen
0

Jaha du gör så, det är ju super roligt ;)

Cindy-
0

#10 Ja det är rätt kul, om man får en bra bild att jobba med. Sitter med en nu som inte är sådär toppenkul faktiskt. Dåliga kontraster och linjer att gå efter. Men jag har inte gett upp ännu *s*