Älvorna
Två bilder från sxc.hu
Har egentligen inte gjort så mycket. Friläggning, montering och lite småjusteringar.
Originalbilder
Snyggt och sagolikt……men…:)skuggorna är lite tokiga,det skulle nog ha varit lite skugga av själva räcket och ena älvans skugga ligga lite närmare än den andra.Ser att originalbilden på räcket saknar "hel" skugga,lite konstigt med tanke på att det ligger ett ljussken på golvet rakt fram

Hur gör du med skuggan på golvet? :O
snyggans cindy x)
#2 haha, ja du. Jag är hopplös när det gäller skuggning! Lägger alltid skuggan fel. Tänkte inte själv på att räcket inte var skuggat. Kanske vore bättre om jag struntade i skuggor överhuvudtaget. Vet inte hur jag ska göra…. hur lägger jag dom så att det ser bra ut??
#3 Skuggan gör jag från en kopia av själva motivet.
#4 Tack Mackan :)
Finns det nån som vill ge mig tips om hur jag ska lägga flickornas skugga så att det blir rätt??
Jag är urkass på skuggningar
Undrar om det här är bättre. Den högra älvan får ju knappt någon sol på sig så hennes skugga borde väl inte bli så synlig, och även kortare. Den vänstra älvans skugga kanske borde vara ännu mer till vänster med tanke på att solen förmodligen kommer in snett. Man ser ju staketets skugga, den finns ju bara längst till vänster.
Så, är denna bättre? Jag ska ha bilden på min hemsida och vill gärna att skuggorna ska vara korrekta. Blir tacksam om jag får hjälp.
Mycket bättre,:)jag skulle nog ta bort skuggan helt ifrån den högra flickan sett framifrån.
Själv tycker jag att det är roligt med skuggor,som grafittecknare har man jobbat mycket med just skuggor,för att få liv i bilden.
Förslagsvis skulle även detta kunna fungera. Ta både staketet och älvorna,gör om dessa till skugga,men att skuggan då dras ut lite och låta den gå snett över golvet.Det är svårt att beskriva,men jag hoppas att du förstår vad jag menar:) Fixar du detta blir det ju även mer liv i bilden;)
ja tycker du borde ha kvar skuggan till vänster på första bilden o ta bort till höger x) dock va de ju väldigt snyggt me 2 skuggor oxå =)
den andra va oxå snygg förresten xD
Tack snälla ni för råd och tips!!!! Då ska jag se vad jag hittar på. Jag funderade själv på den högra skuggan, om den verkligen behöver vara med. Hon står ju liksom i skuggan och får inte direkt ljus på sig.
Tack ska ni ha!