Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 637 ggr
CamillaS
0

Bilder och prat om ritplattor.

Tänkte lite på Emelys tråd där att hon tyckte vi skulle göra en egen tråd där ni kan visa, vad ni åstadkommit med eran ritplatta.
men samtidigt skulle jag inte bara vilja ha bilder utan prata om det som faller dig in, bara det handlar om ritplattor.
Berätta gärna också vad för rit platta du har, sort och storlek.

själv har jag Wacom Bamboo storlek A6.

(visste inte riktigt vilken kategori jag skulle sätta tråden, så nån mearbetare får flytta på den om ni tycker den ska va nån annan stans ;)

cykelpump
0

Bra tråd för att jag har en fråga. Om man redigerar bilder mkt o sånt, borde man skaffa ritplatta då? Har tänkt på det i några år nu ^^

pellepiano
0

#1 ja. Jag tänkte oxå för länge =)

CamillaS
0

he he. jag kan ju säga att det blir en helt annan känsla att redigera med en penna istället för med mus. posetivt alltså ;)

Niklas
0

#1: Om en penna känns mer naturlig än en mus att rita med, då finns det anledning att fundera över att skaffa ritplatta.

#0: Det är svårt att visa för normalt syns det inte på mina bilder att jag har använt ritplatta till bildbehandlingen. Det är det som är meningen. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

cykelpump
0

Tips om billig men bra ritplatta?

Niklas
0

Wacom Bamboo är billig och bra.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

CamillaS
0

#4 he he just därför ska dom visa sina bilder som dom själva vet att dom gjort med sin ritplatta ^^,

cykelpump
0

#6 Okej :) Ska kolla upp det nu:D..

CamillaS
0

*putt*

Jgraph
0

Allt på min sajt är gjort med ritplatta. Alla redigerade och retuscherade bilder - inklusive själva sajtens layout (via SiteGrinder i Photoshop). Allt du kan hitta på Modellbilder som jag gjort är dito. Har använt Wacom Intous 2 och 3 i A5-storlek sedan 1993. Kanonplattor båda två.

http://jgraph.se/

http://www.modellbilder.se/portfolio.php?id=34031

Kör överhuvudtaget allt, inkl operativet, med platta. Är just nu sysselsatt med att ta fram videostödda kurser för Photoshop och Lightroom och kör både ScreenRecorder-progget och videoredigeraren med platta.

En del 3D-program hade ett tag lite dåligt stöd för platta som Camera Trackball i Poser tex, men från ver 6 finns det fullt stöd för det också numera.

Ritplatta ÄGER !!!

Jgraph
0

Liten rättelse: Har INTE använta platta sedan 1993, utan sedan c:a 2000 …

Sorry…  Generad

CamillaS
0

nån med fler bilder?