Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 548 ggr
Nemii
2008-01-06 03:07
0

Problem..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här jätte irriterande rutan kommer upp när jag försöker lägga på ett filter! Ibland dyker den upp när jag ska göra nåt annat också, det varierar lite. Jag blir så frustrerad! Vad är det för något?!

(Visste inte vilken grupp jag skulle lägga tråden i)

Jgraph
2008-01-06 03:35
0

Har aldrig stött på det felmeddelandet någongång vad jag kan minnas, men det jag spontant associerar till är att Photoshop har fått slut på scratch-disk ( virtuellt minne på hårddisken som Photoshop skriver till ). Underligt i så fall för vad jag kan se är det ingen stor bild det handlar om och du har bara använt två lager, så det borde inte ta stor minneskapacitet.

Vad du skulle kunna göra är att gå till Edit/Redigera -> Preferences/Inställningar och där titta på "Perfomance/Prestanda".

Inställningen för Memory Usage/Minnesåtgång bör vara ställt på 50-55% av tillgängligt RAM och under Scratch Disk/Virtuellt minne bör du helst ha någon annan disk än C:\ vald som primär (nr 1). Har du fler diskar än en så använd den av andra diskar än C:\ med mest ledigt utrymme på som primär. Har du C-disken partitionerad så försök med att välja sekundärpartitionen som nr 1.

Nå't annat kreativt kan jag inte komma på i hastigheten.

---DKJ---

=========================
      www.jgraph.se
  http://blog.jgraph.se

Nemii
2008-01-06 23:50
0

Jag skulle ändra till nåt annat än C:\ men det var redan inställt på "starskiva" eller nåt liknande (kommer inte riktigt ihåg va de hette). Allt annat såg ut som du beskrev att det borde göra. 
Usch va jobbigt det här e! Jag som är så beroende av photoshop Oskyldig Jag vår väl ringa till pappa å gnälla lite ^^

Tack för att du försökte hjälpa till i alla fall :)