Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 433 ggr
Cindy-
0

Misslyckande!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle försöka göra en bild efter en engelsk tutorial. Och jag som är värdelös på engelska, och fattar inte de engelska termerna när jag ska läsa en tutorial.

Ja vad kan man vänta sig?? Det gick så klart åt skogen, och blev inte alls som det skulle på långa vägar. Under arbetet så såg inte ens min stapel likadan ut som på beskrivningen. Om jag gjorde som det stod så blev det helt annorlunda hos mig. Grrrr

För skoj skull så lägger jag in den misslyckade bilden. Även ett misslyckande kan ju ha sin charm. Men jag vill gärna lära mig den här beskrivningen så jag får väl rycka i någon som är bra på engelska *s*

Här kommer originalbilden

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här min konstiga bild som inte ville bli vad den skulle bli.

joooossan
0

Tycker att den ser riktigt cool ut ;P Får nästan lite känslan av att något spökligt med vattnet, att något snart kommer hända :) Det kan vara svårt att få fram :P

Du kanske är inriktad på något och tycker den blir misslyckad. Men när andra ser den och inte vet vad du tycker och tänker om bilden kan den bli mäktig på något sätt :)

Tkr jag allafall ;D

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Cindy-
0

Okey tack :) Men jag blir lite sur när jag inte får det som jag vill ha. Men jag ska försöka nu en gång till. Jag är så envis av mig så jag ger mig inte förren jag fattar hur man ska göra.

Vad jag inte fattar är hur vattnet kunde lägga sig uppe på land. *s* Och sen förstår jag inte heller hur man gör när man vänder en bild i lagerpaletten så att den blir spegelvänd.

Jag gjorde det med den stora bilden istället och kopierade in i lagerpaletten. Vet inte om det har nån betydelse. Men förmodligen efterssom sen blev allt fel.

Kul att du gillar mitt misslyckande ändå! *s*

nobsan
0

Den är ju häftig.

Cindy-
0

Tack nobsan! Glad så kul att även "flloppar" kan bli häftiga :)

Nu har jag i allafall kommit på hur man vänder en bild i lagerpaletten… suck… ja, ja man lär så länge man lever.

neeonbubbla
0

skiit cool bild :D

Jgraph
0

>Vad jag inte fattar är hur vattnet kunde lägga sig uppe på land.<

Ta bort "överskotts" vatten från vattenlagret med Lagermask och Gradient/Övertoning ställd på "Förgrund till tranparent" ( förgrundsfärg = svart ). 

>Och sen förstår jag inte heller hur man gör när man vänder en bild i lagerpaletten så att den blir spegelvänd.<

Edit/Redigera -> Transform/Omforma -> Flip Horisontal/Vänd vågrätt.

Skrattande

---DKJ---

=========================
      www.jgraph.se
  http://blog.jgraph.se

Jgraph
0

Förresten - för att komma med någon form av "tröst", Cindy, så finns din bild "Hemlös" presenterad på sista videon i 2:a gratisavsnittet av den PS-kurs som jag håller på att snickra på. Det blir en sådan där liten "aptitretare" som tillsammans med originalbilden visar vad man kan göra med Photoshop…

Vederbörligt omnämnade och adress till website finns med - naturligtvis.

Glad

--- DKJ ---

Cindy-
0

#8 Åh tack!! Va kul!!! Glad