Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-elements
Läst 502 ggr
beem
0

Egen Penselgrupp

Jag försöker skapa en egen penselgrupp som jag vill kalla "Egna penslar".

Den gruppen  ska ligga under alla ordinarie penslar som ingår i Photoshop.

Det som händer är att jag får nya namn på befintliga  penselgrupper. Jag har nu en grupp som heter "Egna penslar" men som innehåller alla standardpenslarna.

Jag får inte till en egen grupp där jag kan lägga alla penslar jag själv ritar. Jag hr PS Elements 5

H j ä l p

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Cindy-
0

Åhhh då håller du på att få samma cirkus bland penslarna som jag hade förut när jag hade element nr 5

Jag försökte också göra en egen grupp för egna penslar och det gick åt skogen totalt kan jag tala om. Så tyvärr kan jag inte ge dig några råd här, eller hjälpa dig.

Nu när jag har ny photoshop och ordning på penslarna så har jag faktiskt inte vågat prova igen. *s*

Det har nåt att göra med när man sparar tror jag. Det blev likadant hos mig. Hoppas någon kan hjälpa dig.

Jgraph
0

Knöligt att beskriva i en så'n här begränsad meddelanderuta, men gjorde ett snabbt sök på Google:

Photoshop + spara penslar

Hoppas det funkar likartat i Elements.

---DKJ---

=========================
      www.jgraph.se
  http://blog.jgraph.se

beem
0

Jo jag har läst de sidorna du lägger in. Men men…..jag klarar det inte. Blir bara rörigt.

Det slutar väl med att jag får installera om PS för att få bort alla kosntiga penselrubriker.Gråter

beem
0

Ju mer jag försöker….ju mer penslar får jag. De förökar sig som kaniner.Skrattande

Jag har som sagt dubbelt upp nu av tex standardpenslar. Om jag nu tar bort alla standardpenslar i den ena uppsättningen…….är det risk att även penslarna i den andra uppsättningen försvinner så jag tappar alla standarpenslar.

Cindy-
0

Ja du, exakt sådär fick jag också när jag provade och försökte lösa mitt penselproblem.

Jag skulle helt klart råda dig att installera om photoshop. Det rådet fick jag själv när min penslar blev huller om buller.

Du kommer aldrig att få ordning på de där penslarna annars.

beem
0

Oj oj ------jag har skapat en hel del mönster. Då försvinner ju även de.

Ja det är nog bara att välja……..utan egna mönster eller massor av penslar.Skrattande

Cindy-
0

Men kan man inte spara de "egna mönstren" som du gjort själv i en annan mapp så länge, och sedan lägga tillbaka dem??? Det måste väl då eller? Vore ju synd om du förlorade dom.

beem
0

Hm….ja det borde ju gå.  Ska försöka klura ut hur jag ska göra.

Cindy-
0

#8 Men om du gör en mapp. Och lägger in de  penslar som du har gjort. Sen när du har installerat om så borde du kunna gå till pensel och "läs in penslar" och så hämta upp dom från mappen. Ja jag vet inte hundra, men det borde fungera.

beem
0

Mönster….annars var det rätt.Skrattande

Mönstren används ju genom att klicka fylla lager - mönster  osv.

Nu gäller det ju att hitta "mina" mönster i den långa kedja som börjar i utforskaren.

Ska nog sova på saken tror jag…..snart sitter jag väl med dubbla mönster också.

Cindy-
0

Okey mönster *s* Jag tänkte fel.

beem
0

Jag måste bara inse att detta med penslar inte är min grej.

Idag när jag startar PS igen är dubletterna borta.

Igår gick jag ur PS flera gånger i hopp om att de skulle försvinna…..men varje gång låg de kvar. Men inte idag………

teknikens under.Skrattande

Cindy-
0

#12 Hm….märkligt, men bra!! :)