Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 663 ggr
Cindy-
2008-01-12 16:35
0

Öde strand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Texturer från ImageAfter och motivet (båten) från Sxc.hu

Har åter försökt att göra bakgrund av texturer. Båten har jag monterat dit.

Har även använt mig av förskjutning på en viss del av bilden.

asakall
2008-01-12 17:19
0

Väldigt vacker och vilsam bild Cindy! Den här gillade jag verkligen!!! :)

Cindy-
2008-01-12 17:40
0

Tack Åsa Glad

Det var roligt att du gillar den. Det är svårt med bakgrunder ibland. Ofta gillar jag ett motiv, men inte bakgrunden. Och att göra egna bakgrunder är svårt att få snyggt. Men man får träna lite :)

Fridoliin
2008-01-12 18:42
0

Jättehärlig bild tkr jag, skulle inte ha något emot att förstora upp den och ha den som tavla, mkt mkt snyggt .

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Jgraph
2008-01-13 11:12
0

Den här var näst intill brutalt bra - om nu något kan vara det.

Nu har jag inte sett alla dina bilder, Cindy, men de här är definitivt något helt annat. Ytterligare en sida av Cindy som kikar fram och kommer med nå't helt nytt.

Tycker ett av dom bättre besluten var att inte klona bort dom svarta "fläckarna" - för det måste väl ha kliat att göra det, eller ?

Kanske du skulle kunna förklara det där med förskjutning, eftersom det inte är sådär uppenbart i bilden vad det är som är föskjutet ?

---DKJ---

=========================
      www.jgraph.se
  http://blog.jgraph.se

Cindy-
2008-01-13 11:31
0

Tack Jgraph! Kul att du gillade den :)

Nä jag ville faktiskt inte klona bort de svarta "fläckarna". Jag tyckte att de gav liv åt bilden.

Nä det stämmer att man inte ser förskjutningen så väl. Men den ligger lite svagt precis vid strandenkanten. Små små vågor. Men du har rätt, man ser det inte så noga. Men de finns där *s*

Cindy-
2008-01-13 11:38
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kanske ska lägga in originalbilden också. Klantigt av mig, det brukar jag alltid göra.

Här är alltså originalet