3-D landskap

Va fräckt!! Men vilket pilleri det verkar vara. Skulle jag nog inte ha tålamod till *s*

Kul att fler börjar hitta till 3D !
Vilket program har du använt ? Av himlen att döma så verkar det som om det är Bryce, men resten känner jag inte igen. Är det Vue? Terragen? World Builder eller … ?
Cindy: Egentligen är det inte så mycket mer pillande med 3D när det rör sig om kategorin "Landscape Generators". Program som Brye, Vue d'Esprit eller Terragen har ett ganska självförklarande arbetsflöde och bra stöd för att åstadkomma hyfsade bilder ganska snabbt. Men visst - allt går att göra vetenskap av …
---DKJ---
=========================
www.jgraph.se
http://blog.jgraph.se
#3 Ja det ser i allafall lite pillrigt ut *s* Men det är väl för att man inte har provat och vet hur det fungerar. :)
Skulle vara kul att testa nån gång. Just nu har jag så mycket annat jag vill lära mig och göra i photoshop så det får vänta lite. :)

tackar:D jag använder mig av cinema 4D det är väl inte så mycket pill men vissa saker tar en del tid att fixa till =)
Coolt! :) Ska du göra något särskilt när du är klar med det?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Cinema 4D - smart val! Grundmodulen klarar man sig mycket långt med och sedan kan man ju bygga på det med dom extra-moduler man själv vill ha, i mostasts till andra 3D modellerare/renderare/animerare där man får köpa paketet som det är och inte har några valmöjligheter.
Antar att du reda har hittat det, men om inte så har Renderosity ett ganska livligt Cinema-forum:
Visserligen på engelska, men ändå …
--- DKJ ---

#6 Jag ska inte göra något speciellt när den är klar :P det är ett skolarbete. vi skulle göra öar vatten och himmel. Men jag vill arbeta lite extra eftersom jag tycker det är kul
#7 Tycker cinema4D funkar bra har inte lärt mig att modelera eller skulptera vad det nu heter. kan bara basic rund fyrkant osv.
Men ska få lära mig det snart så då blir det nog massa andra saker:P
Har lite ont om idéer vad jag ska göra mer på det någon som har nå tips?

Texturerna för vatten och land kan behöva en ansiktslyftning. ( om du behöver förslag på förbättringar ).

#10 tackar
#11 texturerna för vattnet fanns i någon tourial som jag såg på är inte så inne på sånt ännu har inte hållt på så länge landen kan jag hålla med om nu har jag bara tagit en bild på gräs tror jag att det var. ska försöka hitta någon bättre när jag har tid=) tack för förslagen.
Här är en annan bild jag har gjort

kommentar på tärningarna?

De är lite mörka. Det saknas ett tydligare markplan tycker jag. Är mer som om de svävade i luften nu.