hjälp, cs2
Jag är inte så himla teknisk av mig och förstår mig inte allt för mycket på cs2 mer än att ändra färger och sånt, visserligen skulle jag vilja lära mig mer men ja, till saken.
Nu har dtkommet upp en hand, alltså sälva muspekaren är en hand, och jag kan inte använda penslar och sånt för den där dumma handen inte vill försvinna. HUr får man den att bli normal igen?
Kan du ha klickat på handen i verktygspalettten till vänster av misstag kanske?

… och om inte det hjälper så kan det vara så att CS 2 har fått ett av sina berömda "ryck" och behöver återställas.
GÖR DET HÄR BARA OM INGET ANNAT HJÄLPER !!
Stäng Photoshop - Ctrl/Cmd + Q ( = Quit). Starta sedan om Photoshop och håll samtidigt ner alla styrtangenter på vänstra sidan av tangentbordet - alltså Shift/Skift+Ctrl/Cmd+Alt/Opt och håll dom nertryckta till du får en fråga om du vill ta bort inställningsfilen. Svara då "Ja" på den och Photoshop startar upp i fabriksläge igen.
Det innebär dock att du måste göra om alla inställningar från början och att du tappar penslar, stilar, texturer etc som du kanske har laddat in, men det är tyvärr enda sättet om Photoshop har låst sig i ett "hopplöst" läge.
---DKJ---
=========================
www.jgraph.se
http://blog.jgraph.se
samma sak brukar hända mig fast jag har cs3.
jag brukar bara vänta lite och starta om photoshop.. tror inte det är nåt som har hänt utan bara som Jgraph säger ett "ryck". Men prova att bara vänta lite.
Tänkte också på det som soif säger här, att det kan räcka med att du startar om Photoshop. Eller hela datorn för den delen. Det kan mycket väl räcka.

Yes - att kallboota (stänga av datorn och starta om maskineriet igen) kan faktiskt lösa ganska många underliga problem. Särskilt om man kör Windows …
--- DKJ ---