Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 474 ggr
piahs
0

Liten & rädd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag börjat på att träna i att frilägga och fixa till men det krävs massor av träning men va tusan ni får se bilden i allafall så här kommer den…

Textur från Mattias på moderskeppet. fabrikslokalen egen bild och de andra två från sxc.hu 

förebild

piahs
0

och efter

Cindy-
0

Jag tycker att din bild är bra. Jag ser dock lite vitt runt flickan. Har du provat överstrålning. Lager - Projektion - Överstrålning. Brukar räcka med 1 pix.

Sitter inte vid min hemdator just nu, och har en ganska usel skärm här. så jag kan inte riktigt kolla in din bild med rättvisa. Men vad jag ser så ser det bra ut förutom det vita runt flickan.

Som du säger så är friläggning inte lätt. Enligt min mening så är det bland det svåraste. Och det krävs massor med träning. Ibland kör jag bara bilder med friläggning och montering just för övnings skull.

Vad man också bör tänka på, är att det man har monterat går ton i ton med bakgrunden. Och det tycker jag att du klarat bra i den här bilden. :)

piahs
0

Tack Cindy för dina bra tips, det uppskattas ska du veta. Kan du översätta till engelska ? Layer - ? -?  jag har engelska versionen och är total kass på att översätta från engelska till svenska. men jag ska absolut testa i kväll när jag kommer hem! så tusen tack för tipset

Cindy-
0

#3 haha och jag som är urusel på engelska *s*

Gå till Lager (Layer) och så kikar du långt ner, kanske tredje nerifrån så ligger projektion, kanske stavas det projection på engelska *s* och sen tar du överstrålning (radiation) eller nåt. Jag vet faktiskt inte. Men jag tror du hittar det.

Jag har svenska PS så jag är urusel på de engelska orden för verktygen.

Stå på det lagret som ska överstrålas. Alltså flickan. Så gör du dom här stegen och skriver i 1--2 pix, beroende på vad du monterar. Gör alltid det med allt du monterar in i en anna bild. Prova det på flickan så får du se om det hjälper.

Annars kan man under projektion välja att ta bort vita eller svarta kantpixlar. Men det blir inte alltid bra. För när man tar bort de vita, så dyker svarta upp istället *s*

Men man får som sagt prova sig fram. :)

Lägger in en print så kan du kolla.

[PeterWem]
0

Hemfridsstöreri för att kunna fotografera fabriksbyggnaden om det är i Klippan.

Iaf, jag tycker det känns fel att skuggan faller bort från flickan när flickans rygg är så pass mörk. Annars tycker jag bilden är kalas. Ska själv nu sätta mig med en bild från läderfabriken som jag inte varit inne i och fotograferat och klippa klistra.

piahs
0

, Första gången jag lekt och provat lägga på en skugga, men du har helt rätt i dina funderingar med rygg o skugga så det ska jag tänka på till nästa gång jag testar. Ser framemot att få se din bild sen *S*