Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 569 ggr
Emely
0

Bildbehandlingskursen vt 08

Fick antagningsbeskedet idag, I'm in!

Vilka andra är med?

heliotropes
0

Grattis!!Skrattande

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
0

Åå grattis va roligt!!!!

Ja jag har också sökt så håll tummen för mig att jag kommer med!! Glad

PAHultin
0

Vi blir kursare! Men det var väl inte direkt någon överraskning att man kom in förra gången var det väl närmare 1000 personer som läste kursen och de räknade med fler denna gången(mao har man behörighet så bör man väl komma in med så stor antagning).

Men kul ska det bli eller hur?

Fler här som sökte?

bapsan
0

Grattis !!!

Nyfiken var är kursen, på nätet eller?

Cindy-
0

Högskoledistansutbildning. Du kan kolla länken. Är du intresserad går det ju att söka till nästa omgång.

http://www.moderskeppet.se/kurser/

kajsa56
0

du kan testa att söka nu också.. det gjorde jag i somras (alldeles för sent) och kom in på den kurs som går nu! :o)

Slas
0

Låter ju som skoj..

Synd det där med behörigheten bara, hittar ingen info om det nu (sidan är lösenordskyddad), men jag vet att det förut var dispans för oss som bara "fick" läsa 2 år på gymnasiet och tillika fick välja mellan matte och engelska.

Tror dock att den dispansen är borta nu, man har ju ingen större lust att plugga samhällsvetenskap m.m. på Komvux för att få behörighet till en bildbehandlingskurs..

Blev iofs antagen till en utbildning på KTH om relationsdatabaser för några år sen, men det var nog när dispansen fortfarande gällde.

Någon som vet när man kan söka till HT-08, sista anmälan var i April såg jag. Det skadar ju inte att försöka.

Slas
0

Titta hittade svaret på min fundering om dispansen.

Grundläggande behörighet genom 25:4-regeln

För att få behörighet genom 25:4-regeln måste du vara minst 25 år det kalenderår som utbildningen börjar och du måste ha arbetat i minst 4 år på minst halvtid. Dessutom krävs att du har läst minst 2 årskurser svenska och 2 årskurser engelska från en tvåårig eller treårig linje alternativt Svenska B och Engelska A.  

25:4-regeln tas bort inför antagningen till hösten 2008

Den 7 juni i år tog riksdagen beslut om de förändringar i tillträdesreglerna som regeringen föreslagit i propositionen Vägar till högskolan för kunskap och kvalitet. Det innebär förändringar i behörighets- meritvärderings- och urvalsreglerna till antagningen hösten 2008 och 2010. En av förändringarna innebär att 25:4-regeln tas bort. Detta sker inför antagningen till hösten 2008. Du kan få mer information på Högskoleverkets, VHS eller regeringens webbplatser.

Carlton77
0

Fler kursare. Trevligt. Fick mitt besked igår.
Ska verkligen bli skitkul.

//Macke

Cindy-
0

WOW jag är antagen!!!! Skrattande

Gick in på studera.nu och loggade in. Tur var väl det efterssom jag var tvungen att bekräfta min plats senast 28 dec. Så det är gjort nu!

HÄRLIGT!! Glad Nu blev jag glad!

Slas
0

"Efteranmälan stänger 3 december"

Det är nog inte meningen att jag ska gå den där kursen.. :)

nattsyrran
0

Jag kom också in. Ska bli jätteskoj och otroligt lärorikt. =)

Emely
0

Hej klasskompisarna,

är det någon som vet närmare när första lektionen kommer ut? Det står att startbrevet ska landa i lådan runt den 23:e, men inget om nämnda första lektion. Det är nämligen så att jag befinner mig i Egypten till den 28:e och när jag kommer hem så blir det stressigt med plugg och flytt! …vore ju tråkigt att missa första veckan…

All input i ämnet mottages tacksamt :)

Cindy-
0

#13 Jag har ingen aning. Om jag förstod det hela rätt så kommer det att stå i startbrevet.

Om jag vore du så skulle jag slänga iväg ett mail till Mattias och fråga honom.

Eller om det står nåt inne på studera.nu kanske.

AndersT
0

om det är samma upplägg på kursen som när jag gått den kommer ni få all information via dt brevet ni får hem - vilket innebär att ni får adresser till sidor där ni kan kolla vad som gäller med olika datum

när det gäller att hinna med saker så brukar det inte vara ett problem då filmerna finns att tillgå hela tiden - man kan se dem när man har tid allteftersom ett nytt kursavnsitt går online

dessutom, om det är  som på min kurs, kommer ni ha tillgång till kursen hela året. vi har tillgång till kursen och forumet till juni i år

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Emely
0

Ah, så det är inte så att en veckas uppgift ska vara inne innan nästa lektion kommer ut? Isf är det ju inget problem :)

AndersT
0

om upplägget är samma - så är det fem uppgifter ni ska göra, inklusive en skriftlig tenta. den första kommer en bit in i kursen och man behöver inte lämna in dem innan kursens deadline…så du kommer ha gott om tid… har du ett dygn ledigt så hinner du kolla alla filmer just det dygnet ;)

m a o - du läser i din egen takt…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Emely
0

Bra bra, då kan jag dyka i lugn och ro i Röda Havet medan kursstartsbrevet dimper ner i lådan :)

Zpookey
0

Vad kostar en sån här kurs?

Emely
0

Det är en högskolekurs, så den kostar dig ingenting (förutom inköp av kursmaterial - dvs PSCS3 och Scott Kelby's CS3-bok). Läs mer här: http://www.moderskeppet.se/kurser/distanskurs/

PAHultin
0

#20 är det inte så att man måste vara medlem i kåren för att få lov att studera? Jag är medlem i en kår i göteborg men jag tror inte det gäller. Någon som vet mer om kåren och kåravgifter än jag?

Cindy-
0

#21 Kåren?? Vad menar du nu?

piahs
0

Man blir automatiskt medlemm i jönköpings studentkår när man går den utbildningen och det kostar 150 kr