Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 1087 ggr
Ruterdam
0

Animera i Adobe Photoshop?

Hej! Jag undrar bara en sak.

Kan man "animera" bilder i photoshop? Så att man typ gör så att om jag skriver  tex; Mimmi , så blinkar det eller nått sånt? Jag vet att man kan dt i Cs2 men kan man det i cs? Glad

Kramar Ruterdam/Mimmi!

Ruterdam
0

är det ingen som vet? ;7

[Fibbe]
0

Jo jag vet :D Jag tror att den funktioen finns i alla photoshop…

Längst ner på verktygspanelen så finns det en knapp som skickar dig vidare till "image ready". När image ready har öppnats så går du upp till menyn "windows (fönster)" och väljer "animation" då får du fram rutan du kan lägga in frames i. du har även en play och stop knapp så du kan spela upp.

TÄNK PÅ ATT "SPARA SOM OPTIMERAD" annars funkar inte animationen

[Fibbe]
0

Observera att min beskrivning gäller photoshop cs2 och neråt till photoshop6… Ps cs3 så går man direkt upp till windows och plockar fram paletten

Ruterdam
0

Okej, tack så mycket! Ska prova direkt.

Ruterdam
0

Men när jag gör det blir det bara samma bild i alla lager?

Ruterdam
0

putt*

manipul80r
0

Du kan ju till exempel göra såhär:

1. Skapa din "grundbild" i photoshop (t.ex. om du vill att där skall stå "Mimmi")

2. Skapa ett nytt lager och rita din blinkeffekt. Beroende hur avancerad blinkeffekt du vill ha så skapa ett lager för varje "blinkning"

3. Öppna bilden i imageready

4. Öppna animationsrutan (window -> animation) och ställ in tiden för hur länge varje del i sekvensen skall vara synlig.

Börja med grundbilden (om du vill utgå från den) genom att klicka på "ögat" i lagerpaletten, för att ange lagrets synlighet. Det vill säga gör alla lager förutom grundbilden osynliga.

Klicka sedan på "duplicate current frame" i animationsfönstret och gör ett av dina blinklager synligt.

Upprepa detta tills du har fått önskvärd blinkeffekt. 

Enkelt som dubbla dörrar :)

CamillaS
0

Kan nån förklara utförligt hur man gör en animering av ett foto, t.ex ett blinkande öga eller flämtande tunga? är helt nybörjare på animering men vill jätte gärna lära mig..

och kan man inte göra en egen kategori för animeringar?