Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 374 ggr
Puma77
2008-02-06 21:55
0

Angel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har beställt en ritplatta som kommit hem men inte till mig än. Ska förhoppningsvis få den imorgon eller på fredag. Längtar redan.

Så i väntan på den har jag försökt att komma igång med ps igen och lära mig mer och mer. Är ju en riktig nybörjare med programmet.  

Bilderna kommer från sxc.

//Pia

[Wriiist]
2008-02-06 22:18
0

hur ser orginalet ut??

Tycker att bilden e jätte fin men du kunde ha lagt lite mer fokus på barnet och inte på bubblorna i himmlen

Puma77
2008-02-06 22:35
0

Använde desa tre bilder. Bubblorna och det kan jag tänka på nästa gång. Däremot blev det inte bra när jag höll på med barnet uta ville att det skulle smälta in mer i bilden.

//Pia

Cindy-
2008-02-06 23:29
0

Jag tycker att det var en väldigt gullig bild. Det du skulle kunna göra är att få flickans ansikte lite tydligare. Om du målar bort lite textur där med en mjuk pensel och låg opacitet. Försöker få fram lite mer konturer och framförallt ögonen. Och sen tonar ut det mot kroppen om du vill ha den lite suddig.

Det skulle framhäva flickan mer. Och jag tror det vore en förbättring av bilden. Annars tycker jag att bilden är söt och idén är bra.

Puma77
2008-02-07 00:18
0

Smarthuvudet jag hade den inte sparad i ps format så jag pluttrade en ny på kort tid. Men kanske något sånt här. Har inga bubblor på denna heller.

//Pia

Cindy-
2008-02-07 00:49
0

Ja nu ser det genast mycket bättre ut! Nu kommer flickan fram mer i bilden. :)

Ellsa
2008-02-07 08:45
0

Jättesöt, den omgjorda (#4) blev bättre!

Puma77
2008-02-07 09:27
0

Tackar. 

Såg ju senare att flickan blev mycket mindre på den andra vilket jag tyckte var lite synd men jag tror jag fick in klämmen på det där så det går att fixa nästa gång.
Väntar på min ritplatta. Jag är ju egentligen vänsterhänt och vid datorn använder jag höger vilket inte blir lika stabilt.

//Pia