Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 303 ggr
Icecold Angel
0

Men Don't Wear skirts

Klicka Här!  för den fräna bilden av mig :)

Penslar från DA - När jag såg dom så kände jag att jag bara var tvungen att göra något sånt här :)

Lite Politiskt buskap… men men acceptera, det är inte själva grejen just nu :P

btw, min datorlärare visade mig ett sett att göra texten så där frän. Gå in till Hyperveiw.se och in på "photoshop" så har han gjort en video med det.

Budskapet då?

En kvinna bär ett par byxor - OK En Man bär ett par - OK En man bär en kjol - Va fjantigt en kvinna bär en - Vad är det då?

_Det finns många konstiga regler som bårde vill fram och finns. Tex. att det ska vara en viss procent kvinnliga chefer.
Tänk om det är en procent under, för att en man passar bättre för en post än en kvinna? Ska kvinnan bli chef bara för att hon är kvinna då?

Nej, regler ska vara jämställda. Lika lön -JA!

Det ska inte handla om att någon ska bli anställd (eller få något) bara för att den har ett visst kön - då hamnar vi på ruta ett igen. Däremot ska man aldrig nekas något PÅGRUND av en kön.

Säg att ni håller med mig. Lite iaf._

PAHultin
0

Humoristiskt inlägg i jämställdhetsdebatten det gillar jag det kan behövas lite humor i debatten för att öppna ögonen på de stackars bakåtsträvande medelåldersmännen i styrelserummen runt om i världen.

Jag säger som en studiekamrat sa en gång under ett seminarie om jämställdhet "40-talisternas vanstyre är snart över de går ju i pension om några år, sedan kan yngre folk med sunda värderingar ta de grånande tinningarnas plats" 

Så jag håller med dig till fullo, kvotering är inte rätt medecin och vi måste rucka på normerna i samhället som ofta är rätt ologiska om man  plockar isär de. 

Jämnställdhets kampen går vidare!!

Icecold Angel
0

#1 :) det finns de som klagat på att jag är en antifeminist på andra ställen som jag lagt ut den bilden… så, tack, i guess :P

… bilden i sig då?

fotokrafs
0

kanske inte så konstigt då du på da skrev
Why am I not feminist?