Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettutbildningar-seminarium
Läst 2121 ggr
Edgar
2008-02-24 12:13
0

Redigerare

Jag är så sugen att utbilda mig inom redigering. (Jag har tidigare jobbat med att forma annonser, halkade in på ett bananskal och blev kvar ett tag dock utan att vara utbildad)  

Är det någon som har tipps på utbildningar? Eller vart man ska söka sig för att hitta bra utbildnings möjligheter?

Cindy-
2008-02-24 12:25
0

Jag vet ju inte hur mycket kunskap du redan har. Vilken nivå du ligger på.  Men jag går denna kursen just nu.

Länk till kursen, kollar du runt lite där inne så finns det även toppenbra DVD:n att köpa med massor av nyttiga saker att lära sig. Men som sagt, jag vet ju inte hur mycket kunskap du redan har. Du kan ju kika i allafall. :)

http://www.moderskeppet.se/kurser/

Edgar
2008-02-24 14:00
0

Tack!

Tack.

Jag tittad in på sin sida, du gör snygga grejer.

Jag har begränsad kunskap och de mesta är självlärt. Jobbat i Mac med bla photochop och Quark express. Det mesta jag håller på med är text hit och dit.

Cindy-
2008-02-24 17:27
0

Okey, ja då kanske detta vore nåt för dig!! Tror det är ny intagning i augusti. Allt är på distans, fungerar jättebra!

PAHultin
2008-02-26 08:21
0

Jag går samma kurs som Cindy och den är klockren.

Tänkte även tipsa dig om en folkhögskoleutbildning på distans som tar upp Photoshop, Illustrator och Indesign, tänkte om du höll på mycket med text så kanske vektorgrafik är intressant. Hade en kurskamrat som läste den för ett tag sedan och han var grymt nöjd. Desktop Publishing heter den kursen.

#3 Jag har inte sett dig något på forumet Cindy, trodde du skulle vara den mest aktiva med tanke på din intensitet här. Men du ligger väl iofs lite före oss andra och kommer väl igång kring lektion 12 då det handlar om montage ;)

Cindy-
2008-02-26 08:27
0

#4 Hej :)

Jodå jag är där, men jag är mest inne i mitt klassrum :) Jag går i klass E.

Nejdå jag ligger inte före er andra alls. Det är väldigt intressanta saker vi gått igenom. Tex färgläran var mycket intressant tycker jag. Och när vi kommer till lektionen om montage så kommer jag absolut säkert att få många aha-upplevelser.

Montage kan alla göra som hållit på ett tag. Det handlar nog mer om tålamod.

PAHultin
2008-02-26 17:37
0

#5 vart köper man tålamod någonstans, jag hittar det ingenstans ;)

Jag tycker att det mesta har varit intressant, mycket repetering av befintliga kunskaper (inte för att jag har så bred kunskap utan mer för att vi bara är på lektion 4) men det är alltid några aha upplevelser i varje lektion. Sen så är forumet en grymt bra kunskapsbank där väldigt många är villiga till att vägleda och hjälpa.

Så än en gång till trådstartaren sök till höstens kurs, det är ju gratis och givande. Tror att man kan börja söka i början av mars, sista ansökan brukar vara 15 april till höstens högskoleutbildningar. Kolla in studera.nu!

Cindy-
2008-02-26 17:46
0

#6 haha..ja du, tålamod går inte att köpa tyvärr.

Nä ärligt talat, jag tror det handlar om intersse i första hand. Man ger liksom inte upp något man brinner för och tycker är roligt, även om det inte går så bra alla gånger. Man tar nya tag och förösker igen. Så är det tror jag.

PAHultin
2008-02-26 17:49
0

Så det är intresse jag ska köpa alltså, jag tror jag hittade lite på blocket.

Skämt åsido så tror jag att du har rätt, fast med tidsbrist så räcker inte intresset tyvärr.

Cindy-
2008-02-26 17:56
0

#8 Okey, ja man ska ju ha tid också såklart. Och jag har all tid i världen *s*

Rozzy
2008-02-27 01:16
0

Jag älskar lynda.com den är grmt bra på andra plats moderskeppet