Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 737 ggr
Cindy-
0

Lek med penslar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är egentligen ingenting, alltså inget direkt motiv. Utan  mest lek med penslar.

Jag kallar den Beauty of nature.

Jag har enbart använt olika penslar för att skapa denna. Plus 2 texturer, varav den ena är bakgrund. Plus att jag har lagt på skärpa för att få fram lite kornighet i bilden.

Till bakgrundslager har jag valt en enfärgad textur. Sen har jag jobbat med olika penslar. Jag la på ytterligare en textur, valde en med synlig textur på. Sen kopierade jag bilden tre gånger, så att jag fick fyra st likadana bilder. Nu la jag olika blandningslägen på den övre texturen så bilderna fick olika utseende.

Jag la samman alla små bilder på ett nytt lager så att de låg som en fyrkant, sedan smälte jag ihop kanterna med övertining.

Efter det fortsatte jag med ytterligare lite pensel. Och sist skärpan.

Just nu håller jag på och jobbar mycket med pensel i mina bilder. Och jag är inte riktigt haj på det. Så därför kände jag att jag ville öva lite, och prova olika saker. Och det var så denna kom till.

För er som vill prova så finns det ett hav av penslar att hämta på nätet om ni söker på brushes photoshop.

Fanns ingen vettig rubrik för denna.

asakall
0

Oj vilken kul idè Cindy!! Jättefint, ser att du skrivit också, har du fått din nya ritplatta redan? Det finns verkligen massor av roliga penslar att använda sig av på en mängd olika sätt.

Jag måste bara få säga att det är verkligen tur att du lägger upp så många av dina fina bilder och idéer som inspiration här. Annars finns det inte myckert härinne nu som ger inspiration/motivation, förutom dig, och Anders fina artiklar och tips/tematrådar, har det blivit väldig dött härinne.

Det är synd tycker jag att inte fler medlemmar lägger in bilder,, (och framför allt kommenterar andras bilder) för det är ju bilder man vill se..iaf jag!! Och av alla de slag.. Är mest klagomål om det ena och det andra, så det känns tyvärr inte alls lika inspirerande här inne längre.

Cindy-
0

Tack Åsa :)

Nej nej jag har inte fått ritplattan. Det där är vanlig text.

Ja du vet jag måste ju testa det här. Det är faktiskt superkul att leka med penslar och jag är så himla dålig på det just när jag ska fixa hår och sånt. Det blir aldrig bra. Vilket gör mig sååååå frusterad!!! Måste lära mig det! :)

Tack Åsa, jo jag har väl försökt att ge lite inspiration med inlägg av bilder, men jag tror inte att mitt försök har lyckats så bra tyvärr.

heliotropes
0

Det blev en friskt färgad fläktSkrattande Kul! Det är roligt med penslat,kommer att visa en av mina nya banners här,där jag använt mej lite av penslar.

Måste även hålla med Åsa i det hon säger,ni gör ett bra jobb. Det hänger mycket på medlemmarna själva,kommer det inga bidrag och direkta önskemål är det svårt,det går inte att bara klaga.

Ge och ta är ett bra mottoSkrattande

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
0

Tack ska du ha :) Ja det är jättekul faktiskt. Snygga banners du har gjort förresten !!! :)