Dark beauty
En ny tävling som jag gjort ett bidrag till. Tema denna gången är Dark beauty.
Alla stockar är från DA
Ska försöka förklara i stort vad jag gjort. Flickans kjol har jag förlängt genom att dublicera bilden. Sen har jag markerat en volang och lagt på bilden jag jobbade med. Jag har tagit bort den röda färgen med "Ersätt färg" Håret har jag gjort av hårpensel. Övriga krusiduller på flickan är också penslar, inklusive masken.
Jag har använt en bergsbakgrund med en textur över och sen monterat dit flickan där. Taggbuskar, fåglar och måne är monterat. Moln, fjärilar och glitter på buskarna är penseljobb.
Jag har använt olika texturer med olika blandningslägen och olika mycket opacitet.
Kollat nivåer, justerat kurvorna, och gjort en del färgändringar. Jag blev inte nöjd alls med denna, och fick för mig att det var färgen jag inte fick bra. Är fortfarande inte nöjd med färgen men provade och ändrade så mycket att jag till slut inte orkade hålla på mer, utan släppte den så här.
Sen har jag gjort en miss med denna bilden också…som jag naturligtvis inte upptäckte förren det var försent. Men ni kommer se det direkt *s*
Jag har chans att göra ett bidrag till, för man får lämna in två. Så kanske gör jag det.
Här är länk till originalet
http://mjranum-stock.deviantart.com/art/Little-Red-7-58692209
Länk till färdig bild
http://dezzan.deviantart.com/art/Queen-of-night-78505481
haha men du brukar ju vara skärpt!!! *s* Ska jag verkligen berätta…….det syns så tydligt!!!
Hm…..tror jag väntar lite med det *asg*
Nääää skojar bara…. kolla färgen på hennes klänning precis under håret på höger sida.
Sånt får man väl kalla en miss i arbetet? *asg*
Men Cindy.. du skulle aldrig ha sagt något,,, *S*
Jag tittade också på bilden och kunde inte se någon miss, men nu när du sagt det så.. Cindy, skärpning vad slarvigt av dig
Jättefin bild, snyggt du fick till klänning och med mask :-)
#3 Ja, jovisst går det att ändra….. jag får se hur jag gör…
#4 hahaha…nääää först tänkte jag hålla lite på det faktiskt *s*
Jag får väl fixa till det. Det blir att jobba sig ner och rota i lagren. suck……
#6 Ja jag ska göra det lätt för mig. Men vill göra ändringen under de lager som ligger över klänningen.
nice cindy ^^
Tack mackan 
Vad synd!..men kan du inte lägga in en ny -rättad? det går ju snabbt att åtgärda.