Angel of Darkness

Det jag tänkte på direkt när jag såg bilden var att nedre delen av armen/handen såg helt avkapad ut. Men annars en snygg och ren bild

nätet/trådarna eller vad det är på sidorna, det ser ut som att det är i orskärpa på grund av att det är nära kameran, för att hjälpa det lite på traven och få bilden lite mer verklighetstrogen kan du förstärka det så att dimman (differensmoln?) inte lyckas äta upp det så mycket, för då ser det ut som att det ska vara långt bort, det lurar ögonen lite ^^ men gud vad jag gillar den där bilden, väldigt bra jobbat av alla tre! snygg fokus på modellen med distansen till bakgrunden och omgivningen förstärker hennes attityd!
Hej
Tack för kommentaren. :) Det är spindelnät på sidan (eller det var i alla fall min intention att det ska se ut som). Bra tips kring dimman. Dimman är lager med differensmoln med lagermask och reducerad opacitet.
/Peter

snyggt :D Vill också kunna :O :P
tänkte också på att armarna såg kapade ut. annars bvar det riktigt snyggt
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

Riktigt bra bild !
Men iih, vad har hänt med armen ? ;S

Håller i princip med alla ovanstående.
Personligen tycker jag att jag hade velat se mer av modellen och mindre av "scenografin". Det hade inte gjort något i negativ riktning om modellen hade varit närmare mig, alltså hela bilden "inzoomad" s a s. Som det är nu är hon inte fullt så "mäktig" som hon kunde vara, om du är med på vad jag är ute efter.
Vingarna och spindeltatueringen ser inte ut som om dom riktigt följer perspektivet. Om du tittar på hennes vänstra axel (din högra sida) så har hon överkroppen vriden åt samma vänster och en bit framåtlutad åt höger, vilket ger att axeln hamnar bakåt-och-uppåt i samma linje, men vingarna och spideln är avbildade smack-rakt-på. Dom borde alltså ha samma förskjutning (distorderade) för att passa in i samma perpektiv. Det hade heller inte gjort mig något om vingarna hade varit större (= ökat "hotet")
För att fortsätta med vingarna så ser dom pixelerade ut. Kan ju bero på att bilden är nerskalad (?), men det drar ner trovärdigheten ett snäpp. Om du har målat dit dom med pensel, så skulle jag nog rekommendera att du testar att använda ritstiftet för konturerna och dom verktyg du har för att fylla och linjera banor. Det blir mycket jämnare kanter och linjer på det viset.
Sist skulle jag nog ha velat haft någon eller ett par färgtoner i bilden. Inga kraftiga saker, utan bara för att understryka djup och separation mellan förgrund, mellanplan och bakgrund. eller i alla fall mellan för- och bakgrund. Tror det skulle göra sitt till och kan kanske vara värt att testa ?
Ta inte det här som att jag dissar bilden, petersweden, för det gör jag inte. Jag tycker den är bra och att idén är bra, men det finns i mitt tycke en potential som går att utveckla vidare. Bra mycket längre - beroende på om du vill, orkar och känner för det.
--- DKJ ---
Tack för bra kommentarer Jiger, lätt att bli hemmablind när man hållit på med bilden ett tag. Håller med kring dina betraktelser.

Häftig ..
Bra jobbat.
bilden är väl balanserad avlång… men det skulle vara snyggt med lite osymetri bilden är nu så väldigt välvägd…inget fel i det, men om du kan fundera ut en liten variation tex med en blix som går framför en av vingarna ovänyat eller något djup in i mellan en hotisont el dyl så skulle det bli ännu mer djup och dynamik. JAg syslar ju inre med denna typ av bild så jag vet inte, men den känns för mig som lite för perfekt.
Men det är bara en fundering, matrealet går ju att variera i det oändliga.