Bygga rum
Att bygga ett enkelt rum kan vara kul.
Använd vilken bakgrund du vill. Markera ena sidan med den rektangulära markeringen ungefär så bred som du vill ha väggen. Tryck Ctrl + J så får du den på ett eget lager. Stå på vägglagret och välj Redigera - Omforma - Perspektiv. Dra ut handtagen längst ut på väggen ganska mycket tills det ser ut som en vägg.
Högerklicka och välj blandningsalternativ. Kryssa i för skugga och justera den tills du är nöjd.
Gör nu likadant med nästa sida.
Välj golv, mark. Ta nu nåt du vill ha till markyta. Kopiera in den i lagerpaletten över de andra lagren och justera med omforma fritt. Den ska vara så liten så att kanten passar in i väggkanten rakt fram. Välj sedan Redigera - Omforma - Perspektiv och dra ut kanten som är mot dig tills det ser bra ut. Du kan få justera den smalare delen igen så att den passar väggen. Det gör du bara med Omforma fritt.
Vill du skugga golvkanterna så välj igen blandningsläge och skugga.
Nu kan du placera nåt kul inne i rummet. Har man lite fantasi så kan det bli en kul bild. 
Bilden jag har gjort är bara ett exempel på hur rummet ser ut färdigt. Och man kan naturligtvis ändra form efter hur man vill ha det.
Naturligtvis kan man lägga ner mer arbete och göra rummen jättefina, vilket jag inte hade tillräckligt med tid med nu. Men ni ser ju ändå själva idén.
Bilderna jag använt finns på Sxc.hu
Här kan ni se förebilden som jag använt till vägg.
Riktigt coola! :)
Hej Jenya!! Snygg Avatar! Längesen jag såg dig här :)

Rolig grej oh som vanligt att bra resultat ifrån dig Cindy, man får pröva sig på det någon dag.
Bra beskrivning utav arbetsflödet så man får pejling på vad man skall göra!
#6 Ja du, det är lätt som en plätt *s*
Nu är ju dessa två jag visat här inte så roliga. Men jag kan tänka mig att man kan få till både tuffa och vackra bilder. Lite ovanliga bilder.
Ska själv försöka göra en bild lite mer noggrant någon gång. Just nu är det så mycket annat. :)

Ja du, -Cindy-…
Vad kan man säga…? Du är mycket duktig, fast som sagt, nästa gång är du nog mer noga i hörnen ;-)..
Jag har sett mycket av dina saker , men inte velat kommentera. Det är redan så många fina ord om dig och det du gör.
Keep it up…
Du inspirerar nog många.

Tack för en jättebra guide Cindy, det här är riktigt spännande, jag har redan börjat bygga
underbart att få ta del av dina ideér. Så stort Tack för att du delar med dig :D
#8 Tack ska du ha :)
Jo jag har inte varit direkt noga med dessa, efterssom jag gjorde dom under en pressad tid. Det var mer för att visa hur de ser ut färdiga.
Men jag tänkte själv göra en bild med denna tekniken någon dag här. Och jag lovar att vara mer noga med hörnen då. *s*
Va kul Åsa!! Den vill jag se sen! Spännande! :)
Jag tycker att den blev häftig!! Väggarna är fina tycker jag.
Ja ibland sviker fantasin. Men det roliga är att man kan fylla dessa rum med precis vad man vill. Och göra väggarna i vilken bild man vill………..
Jag gillar din bild. :)
haha okey…ja det kan det kanske vara…
Vi längtar alla till våren nu. Och hoppas att vädret blir härligt över påsken då många är lediga. :)
2an var riiiiktigt snygg CINDY!!! : D