300 - revisited.
Har nu lyckats få upp dom två första videoguiderna på sajten och en av dom tar upp en alternativ metod för att åstadkomma den omdebatterade 300-effekten.
Här på sajten hade vi en duvning med det här för ett tag sedan: 300 effekten
Den metod jag tar upp i videon bygger på en teknik som jag såg CoreyBarker använda och är betydligt mycket mer hanterbar än den Quadruplex-metodik som vi slogs med när det begav sig. Men det är väl det som är utveckling även i Photoshop.
Hur du ska göra för att kunna se videon (-orna) beskrivs på sidan:
Ni som såg den förra videon jag hade uppe om Kromad Text ska veta att det här är en helt annan metod som är mer anpassningsbar till olika typer av media och därför helt ny per definition.
Hoppas ni får nytta av dom ! 
---DKJ---
===================
Photoshopkurser online
http://blog.jgraph.se
www.jgraph.se
===================
hahaha…ja du Jgraph….det där kommer jag ihåg. Då var jag precis ny här…
Kollade lite i tråden, kul……….

Jo, det stämmer, Cindy - men du fick ju till det till slut 
--- DKJ ---
haha…nääää fy…jag fick aldrig till det……….och jag kämpade med mitt element………tror inte jag hade lagermask där väl…? Minns inte……..
Ja ja kul var det i allafall 

har corey barker klurat ut hur man gör 300-effekten enligt denna metoden eller är det du som har klurat ut själva 300-effekten enligt metoden?
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Corey står för grund-kluringen och jag har experimenterat lite med den. Grunden är egentligen en metod som kallas för Chrushing och som används för att göra en typisk effekt med hög kontrast och få färgtoner.
--- DKJ ---

okej..tack för svar!
jag har kollat in metoden och den funkar rätt bra, men jag tror fortfarande en grundbild behövs som har en brunton…hon på bilden som du jobbar med ligger ganska rätt i ton från början…
annars är det som alltid en instruktiv guide och man har tid på sig att följa med :)
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

//// Måtte något annat ta det här forumet… Nu satt jag en halvtimme och skrev svar på ditt inlägg, Anders, bara för att få det "flushat" av SQL-servern…. Varken orkar eller har tid att göra om det, så om någon vill diskutera metoden och utvecklingar av den kan vi göra det i min blogg eller över mail ////
--- DKJ ---
Ja Jgraph…….sidan är lite dum ibland, det kan jag verkligen hålla med om.

… och naturliftvis blev det fel i Blogg-länken. Det är det där med ett eller två "g" …
Rätt länk: http://blog.jgraph.se
--- DKJ ---

Nice =D.

Tackar ! 
--- DKJ ---