Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett: photoshop-nybörjare
Läst 418 ggr
Mackan1000
0

Stockholm foto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tog en bild när ja va ute kl 7 i stockholm me en polare och så tänkte ja leka lite me en bild ja gjorde ^^

har använt mej av curves , brightness/contrast , Hue/saturation och shadow/highlight.

ja vet slutresultatet vart lite mörkt men ja gillade den lite mörkare x)

orginal

Mackan1000
0

och omgjorda bilden

AndersT
0

Jag tycker att himlen funkar i bilden. Silhuetteffekten som jag antar du är ute efter funkar inte riktigt. kanske det förstörs av att ha sett originalbilden som innehålelr vackra linjer som jag tror skulle komma bättre til sin rätt om de syntes mer…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Mackan1000
0

#2 mja försökte lite sillhuets me lite att världen går under tema Oskyldig men ska försöka fixa lite på den mer senare ikväll se om den blir bättre då ^^

Mackan1000
0

bättre elr sämre ? >,<

AndersT
0

Bättre, men himlen var bätre i förra bilden tycker jag. Sedan kan du försöka få fram färgerna på husen som till höger på bilden över hela bilden. Det går åt rätt håll :)

Antingen använder du lagermasker eller så får du använda olka lager och sudda på dem…

Anders
digitaldarkroom

Mackan1000
0

testade fixa molnen på ett annat sätt , bättre sämre ? och förklara mer om att fixa färgerna? x)

AndersT
0

Nu ska du inte gå efter vad jag tycker så om du själv inte vill det…

men..

jag tycker färgen på molnen var bättre på första bilden…sedan gillade jag färgen du fått till till höger på andra bilden -den skulle jag vilja ha till vänster på bilden också…

men om du försöker få fram lite mer ljus på huset till vänster tror jag det kan funka

Anders
digitaldarkroom

Mackan1000
0

ok nudå ? xD

AndersT
0

Nu börjar det likna ngt :)  Jag gillar den här sortens bilder som har HDR-liknande stuk över sig. Tycker du kan vara nöjd och glad med din bild nu!!

Anders
digitaldarkroom

Hjortronsylt
0

Aaah precis vad jag behövde denna grådassiga dag. Mycket bra stämning i sista bilden! Inte ofta man ser Sergelrondellen ligga öde dessutom.

**  INSPIRATION!  **    Skrattande    Nu åker fotoalbum fram, Photoshop och en kopp kaffe på sidan om.

Rozzy
0

Gillar den sista bilden

Mackan1000
0

#10 haha tackar ^^   ne va folktomt i hela sthlm typ xD inte så många uppe kl 7 på morgonen på en söndag xD

#11 okej tackar för du kommentera ^^