Lite kritikhjälp med bakrund
Är inne i en brun period, och såg det här framför mig. (se bild) Dock känns det som att det är nåt som saknas.. tror jag iaf. Eller så har jag stirrat mig blind. Det ska inte vara så mycket detaljer. Tanken är lugn morgon, när färgerna är lite sådär "dystra", därav den bruna färgtonen.
Så, vad tycker ni?
Har inte lagt upp den på deviant än, men kommer, så jag kan ge cred till att penslar och sånt jag använt. Men vill inte lägga upp den innan jag är 100% klar.
Konstruktiv kritik mottages alltså! :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jag tycker inte alls träden är i fel proportion……..du kan visst ha bilden så här.
Man kan naturligtvis forma sin bild på tusen olika sätt.
Men jag tycker att som den ser ut här är den jättesnygg. Precis en sån bild jag skulle kunna tänka mig ha på min vägg. Den är fräck, snygg och harmonisk i färgerna.
Och det viktigaste….DU ska vara nöjd med bilden. Det är faktiskt det viktigaste, man kan inte tillfredställa alla, så enkelt är det.
Bilden ser snygg ut tycker jag. Sen kanske nån tycker att det ska vara ljusare här eller där………….och det finns säkert en massa synpunkter.
Allt ligger i betraktarens ögon. Och i mina ögon är allt tillåtet bara det harmonerar och känns skönt för ögat. Och det tycker jag att din bild gör.
Snygg tycker jag :)
Tack. :)
Såhär blev den.
http://ylvali.deviantart.com/art/Mystic-morning-81766154
Och så gjorde jag en annan också.
http://ylvali.deviantart.com/art/Loving-sea-81766377
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jättefint!! Den andra var också jättevacker.
Men du, du får nog byta ut dom. Dom är alldeles förstora.
Försök att inte ha större än ca 900 - 950 pix på den bredaste sidan när du sparar för webben. Och det räcker med 72 i upplösning.
Ja…ska du ha den utskriftsbar på Deviantart så ska den vara stor. Det är rätt.
Men det är jättejobbigt att öppna den där. För man ser inte hela biden. Den är alltså superstor. Alla har inte widescreen skärmar.
Det finns ju fler där inne som har gjort bilder för att ha som wallpaper, men dom är inte så stora.
Men du gör som du vill. Synd bara att man inte kan se hela bilden. Jag tycker den är jättefin i allafal. Får nöja mig med att titta på den lilla. :)
Ah. Jo, fast jag har lagt ut den på hd/widescreen-delen. :) Eftersom jag själv har widescreen och saknade massa wallpapers där. De har tom större bilder än mig där. O.o Vanliga wallpapers är väldigt små.
Hm, skulle vilja göra ett pack nästan med olika storlekar så att fler kunde välja. Iofs kan jag ju göra om dem något och även göra vanliga wallpapers och lägga upp dem under vanliga delen. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Ja det är svårt det där. Jag har också widescreen hemma, men inte på jobbet. Och jag ska öppna den här hemma så får jag se hur det ser ut.
Det positiva med en stor bild, är ju att man lätt kan göra den mindre utan att förstöra utseendet. Sambon brukar bli lite lessen när han letar efter bakrundsbilder, för att de är för små, och det går inte att förstora dem då de blir fula med pixlar osv.. Så det är väl egentligen fördelen med att lägga upp en större bild. Sen får man ju hoppas att folket som nu är intresserade vet hur man förminskar en bild. Det braiga är ju att väljer man 1440 som är nästa steg ner så blir det enhetlig i skala också. :D
Men jo.. det är jättesvårt att göra det bra för alla. Därför jag mest satsade på att göra för widescreen. (eftersom jag gärna använder själv.)
Och jag känner mig nästan lite fånig, men att jag redan har 7 nedladdningar gör mig superglad! :D bara att en person gillade mitt arbete känns jätteroligt. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jo det är sant……….
Öppnade den i min 22 tumare och den är förstor där också ha ha…………..
Den är riktigt fin i allafall. Jag hoppas verkligen att nån köper den också. Det vore ju jättekul för dig 
Ja…den är ju så stor, så ingen behöver ju betala för den. Dom kommer såklart bara att ladda ner den så kan dom använda den.