Kritik önskas!

Väldigt mörk i tonen, men ser ut att kunna bli något som påminner om Fotogravyr.. Kanske jobba lite på att få upp ljusa toner så att bilden får ett bättre tonomfång.
Titta på dom monokroma bilderna här så kanske du förstår vad jag menar: Göran Littorin
Kanske kan inspirera till fortsättning.
---DKJ---
===================
Photoshopkurser online
http://blog.jgraph.se
www.jgraph.se
===================

Ingen fara…
Tack för tipsen… ska kolla in det där och jobba vidare :)

Hmm.. tydligen blev det nå't knas med länken till Göran.
Nytt försök: Göran Littorin
Ok - nu verkar det funka.
--- DKJ ---
Bilden känns alldeles för mörk.
Naturligtvis kan en bild vara mörk, men det behövs lite mer kontrast i bilden…..någonting som fångar blicken.
Om du vill att bakgrunden, alltså allt runt omkring dig ska vara helt svart så försök att få upp lite ljushet på ditt ansikte…..du behöer inte ljusa upp hela ansiktet, utan kanske på vissa ställen. Föreställ dig att det kommer lite ljus från något håll och ljsa uppl lite där. Vore fint om du fick fram ögonen lite mer tycker jag.
Släng inte bilden, utan jobba lite mer med den istället. 

Okej tack så mycket :)
jag ska jobba vidare så får vi se hur det blir, alltid bra att få se vad andra tycker…

Du kan naturligtvis också testa med att "tinta" (färga/tona) bilden med Hue-Sauration/Nyans-mättnad ställd på Colorize/Färga när du har fått till gråtonerna. Kan ge oändligt många variationsmöjligheter.
--- DKJ ---

Det hade jag inte tänkt på :) Måste testa, tack för tipset :)

Får jag visa på en av dina bilder hur jag menar med att öka lite kontrast så att inte bilden blir så platt. :)

Visst får du det :) är bara glad om jag får det visat för mig…
Okey…….här kommer den.
Jag har använt nivåer för att få upp lite ljus i ditt ansikte. Tyvärr frätte det igenom på din kind ganska snabbt efterssom bilden var jättemörkt. På histogrammet inne i nivåer låg allt på vänster sida, kolsvart alltså *s*, så jag fick ta det försiktigt.
Tänk på det när du fixar med bilderna. Även när du vill ha en bild mörk, att du kollar med nivåerna så att dom ligger som dom ska, man kan "rucka" lite på vad som "ska vara" men i allafall så att de inte blir så här sotsvarta.
Jag tog lite försiktigt med skugga-efterbelys också. Men väldigt lite.
Denna redigeringen jag gjort är inte direkt bra, men för att du ska kunna förstå vad jag menar med lite kontrast i bilden. Nåt som fångar ögat.
När hela bilden är svart så vet man inte riktigt var man ska titta…….man kisar och ser nåt mörkt i mörkret bara.
Så försök när du gör mörka bilder att ändå se till så att ögat fokuserar på objektet.
Kolla och studera lite svart-vita mörka bilder så får du säkert massor med ideer.
Jag la på lite toning på denna också för att mjuka upp bilden lite. Tyckte att det svarta gav den en hård look.

åh tack så mycket :) det blev jättebra :)
nu vet jag hur jag ska tänka också… tänk om man hade en del av din talang… då kunde man kanske varit hyfsad i alla fall…
Har du kollat Moderskeppet?
Om du inte har gjort det så gör det. Jag lovar dig att där inne hittar du superbra guider och videon att titta på.
Du kommer att ha jättenytta av det när du bildredigerar. Jag tycker att det är den absolut bästa sidan att lära sig grunderna på. Mattias är väldigt duktig på att förklara allt så lätt och smidigt.
Om du tycker att det är roligt med bildredigering så tycker jag verkligen att du ska ge det en chans….:)

nej där har jag inte titta men nu ska jag ta och kolla in det :) tack för tipset! Jag tycker det är roligt och vill bli bättre :)
tycker din andra bild va bättre än alla andra som var upplagda här ^^ snyggt jobbat ^^

tack :)