Enkelt montage
Ett enkelt, roligt och snabbt montage.
Jag vet att inte denna friläggningen är hundra, men hittade tjejen på Sxc.hu när jag satt och letade lite bilder. Jag tyckte om henne, hon har en skön look, så jag plockade hem bilden och bytte till en annan bakgrund.
Så detta montaget innehåller bara två bilder. Bakgrund och flickan.
Innan jag monterade flickan så justerade jag färgen, den var alldeles för gul-röd. Använde mig av färgbalans för att fixa det.
Jag ville ha bilden lätt i färgerna, lite i pastellfärger. Så jag använde övertoning och satte OP till hälften ungefär. Det tyckte jag blev lagom.
Färgerna förstärktes automatiskt när jag justerade med nivåer och kurvor. Använde mig av kurvor till de ställen jag ville mörka ner. Och målade bort i lagermasken områden som jag inte ville skulle påverkas.
Avslutade med oskarp mask
Förebilderna

Enkelt och väldigt effektivt 
--- DKJ ---
#2 Lite snabb redigering och jag vet att den inte är bra på alla ställen.
Men kanske jag lägger ner lite mer tid på den vid tillfälle. Jag gillar tjejen 
Den var läcker…..:D
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#3/ Ja-a, det är ju inte som din senaste på DA, men bilden som jag ser den är ju i betydligt mindre format så jag ser inte skavankerna. Förstår att du gillar tjejen. Hon ser rätt framåt ut.
--- DKJ ---
#4 Tack snälla du :)
#5 Nä man får ju inte lägga in större bilder än så här……den är höjd 800, och det är väl max vad man kan lägga in om inte sidan ska krympa bilden.
På DA kan man ju lägga in hur stora bilder man vill så det blir ju lite skillnad.
Och nej nej……….den här är inte arbetad alls på samma sätt som mina bilder på DA.
Den här är bara två bilder och lite färgjusteringar. Så den gick snabbt. Det var ingen 10 tim bild. *s* Den sista på DA satt jag faktiskt i 10 tim i ett sträck. Direkt efter den jag gjorde före……ha ha…………undrar om jag inte är lite vrickad i allafall *asg*
Nej va lustigt………..nu kollada jag bilden och den är ju inte 900 hög…………….jag har tydligen gjort nåt galet här när jag minskade ner den.
Har bilden på jobbdatorn så jag kan lägga in den större i morgon. Så kan du kolla alla skavanker ha ha…….
Tyckte väl att det var lite konstigt när bilden med originalen är så stor och den är exakt 900x600.

#6/ Om dom timmarna var efter den hastigt avslutade utekvällen så ska du definitivt ha en uthållighetsmedalj :)
Synd att det inte går att lägga in "applåd" här på BiF…
// :clap: :clap: :clap: :clap: // 
-- DKJ ---
haha….ja det var det va? Det var väl lördagen jag gjorde den tror jag. För söndagen pluggade jag ju så då gjorde jag inget.
Men sitter här nu och är helt tom….började på en. Men la ner den. Hade ingen känsla för den….tråkigt när man känner så.
Ja nu har jag lagt in en större bild. Denna är 850 hög. Men det hjälper inte mycket. Den blir inte större än så här.

Jag vill också kunna klippa ut sådär bra.

Det är bara att träna på friläggning Ellsa. Anders har gjort en artikel om olika metoder att frilägga det svåraste av allt som man kan ge sig på att frilägga - hår.
--- DKJ ---
Ja att frilägga är ibland inte helt smärtfritt.
Det beror såklart på vad man ska frilägga. Och har man ett besvärligt objekt så räcker det oftast inte med bara ett verktyg. Utan man får ta till ett par, kanske tre olika.
Men börja frilägga lite lättare saker, och läs Anders artikel om friläggning. Med envishet och träning så kommer du bli expert på friläggning!