Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 478 ggr
Cindy-
2008-04-11 11:47
0

Törnrosa

Min version av törnrosa….

Montage med stockar från DA och även med egna resurser.

Bilden är gjord på samma sätt som jag beskrivit mina tidigare montage. Undrar ni över något så är det bara att slänga in en fråga Skrattande

Tar gärna emot konstruktiv kritik.

Originalbild
http://pinkpaint-stock.deviantart.com/art/Princess-3-79146740

Färdig bild
http://dezzan.deviantart.com/art/Sleeping-beauty-82461375

Cindy-
2008-04-11 12:16
0

Skulle uppskatta om ni tittar extra noga på klockan. En av kommentarerna på DA lyder så här:

Very beautiful. Like in the title ^^ A question, about the clock. The position, is impossible ?

Och jag förstår inte vad hon menar. Är det nåt fel på klockans placering? Eller vad är det….? Jag vill gärna rätta till det som är galet, men jag förstår inte vad hon menar. Har frågat men inte fått något svar ännu.

När jag placerade den där så tyckte jag att det såg bra ut. Men det är tydligen nåt fel ändå……………

Vore tacksam om ni ville kolla detta och ge mig tips om hur jag borde gjort istället. Eller om jag ska plocka bort den helt och hållet.

SLAfoto
2008-04-11 13:34
0

Om du tittar på klockan, lilla visaren pekar mellan 10 och 11 medan stora visaren pekar på 12.

//Stefan

Cindy-
2008-04-11 13:48
0

#2 Ja det stämmer….

Men tror du att det är det hon menar…………jag menar, det kan jag ju inte göra så mycket åt i allafall.

SLAfoto
2008-04-11 14:08
0

#3, jag tror att det är det hon syftar på. Med din kunskap i retuscering borde det inte vara några problem att flytta någon visare så att klockan visar rätt. Alt så skriver du att klockan gått sönder och det är bara den stora visaren som rör på sig :)

//Stefan

Cindy-
2008-04-11 15:25
0

Ja…jag vet inte….själv tycker jag inte att det har någon större betydelse om jag ska vara ärlig….

Och sen är det ju faktiskt ett foto på en riktig klocka där visarna stod på det här sättet så………….. lite charmigt tycker jag. Det behöver inte vara perfekt jämt….så jag låter det nog vara som det är i allafall :)

Men tack för att du berättade det…hade aldrig reflekterat över det själv :)

heliotropes
2008-04-12 21:16
0

Halloj Cindy! Det var ett tag sedan jag skrev:) Jag har tittat på bilden och jag kan tycka att klockan ser inklämd ut i väggen:/men nu har jag ju även min skärm som kan göra djupare skuggor än vad de verkligen är. En sak till…törnrosa är kanske lite stor där hon ligger,om men jämför positionerna och storleken på ex. fönstret.

Det är en jättecharmig bild annars om man inte går in på detaljerna och letar "fel":))

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
2008-04-12 22:31
0

Hej !!!! Ja det var ett tag sedan jag såg dig :)

Kul att se dig igen.

Ja…jag fick svar från henne, och det var visarna hon menade som står helt galet. Men jag struntar i det. :)

Ja hon kanske ser stor ut….men fönstret är egentligen ett litet pyttefönster, som en glugg mer. Men jag har förstorat det en hel del för jag ville att det skulle kunna komma in lite ljus därifrån.

Men det är möjligt att det ser oproportionerligt ut…jag har själv inte tänkt på det. :)

neeonbubbla
2008-04-13 12:57
0

åh jag tyckte det var en helt underbar bild! :)

Anco
2008-04-13 14:24
0

Hallå och grattis till ännu en underbar bild!! Jag tror att hon menar att placeringen av klockan är omöjlig… därför att du hat satt den direkt mot väggen… men det finns inge som klockan står på. Det ser ut som om den hänger i luften så att säga…

Men då har hon ju varit extremt petig… såg det inte förrän du kommenterade det .*ler*

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Cindy-
2008-04-13 14:31
0

Anco…ja men den står inte på något. Det är en väggklocka.

Och den ska sitta direkt på väggen.

Jag har pratat med henne. Och det var visarna hon menar som står fel. Inte placeringen. Den lilla visaren pekar fel.

Jag tycker nog inte att det ser ut som att den hänger i luften.

Denna kommentar har tagits bort.