Varför man nu ska sabba bilden med en vattenstämpel kan man ju undra..ladda inte upp så stor upplösning bara…
Hur du gör vattenstämpel i Gimp
Om det är något du undrar över så är Google ett hett tips,..
Det där tipset hittade jag genom att söka på "watermark gimp"
Det mesta finns att hitta på webben via google…se bara till att använda rätt sökord…dvs försök berätta för sökmotorn vad det är du letar efter…
#1 Tack så mycket . Behövs inte logga el.vattenstämpel tänkte att det finns ju små tjuvar?
#2 har du en sida där du verkligen vill visa upp dina bilder som du kanske ska sälja t.ex så vill ju kunden se en lite större bild, men samtidigt vill man ju inte att folk ska sno den så då är det ju bra med kanske en liten signater eller något. Sen kanske man vill ha en logga på ett speciellt sätt någonstans som visar att detta är min bild. ungefär som signaturen på vanliga målade tavlor.
sen härinne när man vill ha kritik kanske man inte behöver ladda upp så stor bild.
//Pia
#3 Det har du rätt i kanske bra med en liten signatur ändå. Jag har ingen sida än, men det kanske kommer.
Ja med tanke på allt jobb du kanske ska göra med så är det ju ändå reklam för dig när dina bilder visas. Jag tänkte på de hemlösa katterna bl.a.
//Pia