Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 507 ggr
pyrst
2007-04-14 18:33
0

Skarpa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!
Gillar den har bilden - tycker tjejen ser ut som en liten sol med haret som stralar! Men dessvarre var den rejalt oskarp (inte latt att fa vilda tjejer att ligga still sarskilt lange!!) sa fick kora pa ratt rejalt med unsharp mask. Vad tycks - ser den tillracklig skarp ut for att duga som 7 ars present??

IngelaS
2007-04-14 20:01
0

Ja det tycker jag nog :)

visserligen är det svårt att se detaljer för bilden är så liten men det ser jättebra ut här i alla fall, fin bild! Glad

Melianna
2007-04-14 21:35
0

Håller med det är jättesvårt att säga med en sån liten bild, men själva bilden är jättefin:D

alizar
2007-04-15 14:55
0

Jättefin bild och om du inte gör den för stor som present så kommer den nog att funka jättebra. Kul med bilder som present, jag vet för jag har provat… alla brukar bli jätteglada.

cedesign
2007-04-18 00:46
0

Absolut bättre!

Kaj
2007-04-18 14:08
0

o det ser jätte bra ut. Möjligen skulle jag ta ner skärpan lite lite grand runt ögonen och munnen som vid närmare koll ser lite brusiga ut efter.

Sedan harr du tappat lite i färgåtergivningen det kan du fixa genom att gå till Bild, Ställ in, Nivåer. Där har du tre stycken pennmarkörer (till vänster). Den klicka på den första och klicka därefter på den svartaste delen av bilden. Klicka sedan på den längst till vänster och klicka på den vitaste delen av bilden. Slutligen klickar du på den  mittersta och klickar sedan på den gråaste delen av bilden. Om du inte är helt nöjd här kan du nu manuellt dra de tre små pilarna i mitten fönstret med histogrammet för att justera kontrast mm.

Slutligen kan du använda dig av Bild, variationer för att förstärka färgerna

pyrst
2007-04-20 01:18
0

Hej alla!
Tck for feedback! Tryckte ut bilden lite for stor tror jag - den ar nog tillrackl sot for att mamman ska ga i taket men den ser lite oskarp ut fortf.

Kaj - har forsokt detta med variationer och tycker det ar riktigt klurigt. Fattar inte vad som ar innan och vad som ar efter och helt plotsligt ar allt bara super gront eller super rott eller nat… Orkar du forklara lite mer??

[Wriiist]
2008-06-16 02:19
0

var finns unsharp mask?

Cindy-
2008-06-16 12:47
0

Bilden är jättefin tycker jag!! :)

#7 Unsharp mask/ oskarp mask finns i menyn under Filter - Oskärpa