Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett: off-topic
Läst 650 ggr
Zabbio
0

OT: målning fantasy porträtt

Jo, ingen fotomanipulation, jag vet:P

Men jag känner mig så hemma här så jag vill visa den ändå. ^__^

Det enda jag inte är 100% nöjd med är håret (kanske passande med senaste trådarna om att måla hår?) och lite detaljer som formen på ena kinden och nosen.. menmen.. :3 Bilden “http://<a href=www.elftown.com/stuff/hhhhhhhmmm.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel." />

Full storlek för detaljerna 

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cindy-
0

Jättebra!!! Att måla är fruktansvärt svårt.

Jag har läst några tutorialer och det är väldigt mycket jobb för att få det snyggt. Men det finns tips att läsa som är bra.

Gillar bilden mycket, och speciellt öronen…………Glad Du har gjort ett mycket bra jobb.

Zabbio
0

Tack! ^__^ Jag fokuserade mest på strukturen i hyn, skuggningen och munnen. Fast tänderna blev ju som de blev xD

Jag har också läst tonvis med tutorials, om hår och skugga och tja allt.. men mitt resultat blir ändå aldrig så bra som i tutoralen..xD Fast hjälper de gör dom ju :)

Cindy-
0

Nä och jag kämpar med mitt hår……….tycker det är supersvårt. Tänk att då göra en hel figur……..wow det skulle jag aldrig klara.

Zabbio
0

Fast håret är ju det svåraste på figuren. xD

*mindre nöjd med bilden efter att ha fått fler fel utpekade* x_X Jag ska inte be om kritik..x)

Cindy-
0

Näää det kan det väl inte vara………..

Jisses vilka bilder jag sett på DA där allt är målat från start. Det är helt otroligt vad vissa kan, och det är så vackert så man fattar inte. Jag tror att allt är lika svårt faktiskt.

Men framförallt att göra en människa och få det att nästan se verkligt ut. Det är inte många som klarar det bra. Så det måste vara mycket svårt.

Zabbio
0

Man blir så avundsjuk på dem… xD

Cindy-
0

Japp…….men det är bara att träna och öva så blir man duktigare och duktigare……….finns inga genvägar.

Sen finns det ju dom som har talang och liksom har det konstnärliga ådrorna, och dom har ju mycket lättare för det.